2j. Voorstel tot het nemen van verkeers maatregelen voor wegen in het plan De Baai te Grouw. GEMEENTE BOORNSTERHEM Aan de gemeenteraad. Grouw, 8 juni 1984. De eerste fase van het plan "De Baai" te Grouw nadert haar vol- too'ïng. Daarmee is ook het moment gekomen om enkele verkeersmaat regelen te nemen om te voorkomen dat dit gebied door autoverkeer als sluiproute Stationsweg-Halbertsmaplein wordt gebruikt. Wij stellen u daartoe voor de volgende maatregelen te treffen gebaseerd op het Reglement Verkeersregels en -tekens: 1. Het stukje Boogstraat tussen de panden Raadhuisstraat 11 en 12 aan te wijzen als voetpad, door het plaatsen van borden nr. 61 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens. 2. De Boogstraat voorzover het betreft het gedeelte tussen de Raadhuisstraat en de zuidelijke gevel van het pand Boogstraat 8 af te sluiten voor motorvoertuigen door het plaatsen van borden nr. 60 van het R.V.V.fietspad, verboden voor brommers), waarbij aan sanwonenden op verzoek ontheffing wordt verleend. 3. Het gedeelte Boogstraat tussen Tsjettelhûs en Parkstraat af te sluiten voor motorvoertuigen door het plaatsen van borden nr. 60 (fietspad, verboden voor brommers), waarbij eveneens aan aanwonenden op verzoek ontheffing wordt verleend. 4. Doordat het gebied zich leent voor het beperken van de maximum sneheid tot 30 km/uur (zogenaamde 30 km/h zone), het plaatsen bij de brug over de Baai van de borden 1 b R.V.V. (30 km/h zone) en 2 b R.V.V. (einde 30 km/h zone). 5. het tegengaan van het parkeren buiten de daarvoor bestemde parkeervakken door het instellen van een zogenaamde parkeerverbod- zone Daartoe dient bij de brug het bord nr. 99aa met onderbord "parkeer vakken uitgezonderd" en het bord 99ab te worden geplaatst (begin en einde parkeerverbodzone). Een situatie-tekening, alsmede een ontwerp-besluit liggen bij de raadsstukken ter inzage. Burgemeester en wethouders der gemeente Boornsterhem, de secretaris, de burgemeester, P.H. Starreveld. B.G. Holtrop.

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1984 | | pagina 89