- 24 - optimalisearre" dan soene wy der akkoart mei gean kinne. Op dit stuit liket my ús omskriuwing better ta. Side 38: Dan noch foar my it meast wichtige, ntl. it kommintaar by dizze side. It giet om de passaazje: "Iedere school kan nu de aandacht aan het Fries besteden die zij, afhankelijk van de bevolkingsstructuur, nodig acht. De mate waarin en de wijze waarop ouders en leerkrachten het Fries op hun school inhoud willen en kunnen geven, hangt af van hun betrokkenheid met de Friese cultuur". Ik soe hjir oer noch it folgjende sizze wolle. De skoalle wurdt yn it foarste plak fansels hâlden oan de wetlike ferplichtingsDêrnjonken binne der lykwols ek de easken fan "deugdelijkheid". Dy easken fan "deug delijkheid" binne goed werom te finen yn de publikaasje fan de S.L.O. fan Sicco de Jong e.o. "Naar een leerplan Fries". Underwiiskundich en sosjaal-kultureel sjoen liket it ús in better útgongs- punt as tafallige faktoaren lykas yndividuele foarkar (sympaty)of "de betrokkenheid" mei de Fryske kultuer. Yn syn uterste konsekwinsje soe dat ntl. betsjutte kinne, dat as der gjin "betrokkenheid" bestiet, der ek folslein neat barre hoecht op it mêd fan it Frysk. Boppedat litte wy op dizze wize it fak Frysk oer oan de histoarysk groeide ûngelikense ûnrjochtmjittige taalmachtsfernâldingsNet in aardich, nee seis in gefaarlik stânpunt en foar alles" ünderwiiskundich en sosjaal kultureel sjoen in misser. Dêrfandinne dat de passaazje nei myn betinken better sa formulearre wurde kin: "Iedere school dient de nodige aandacht aan het Fries te besteden. Uitgangspunt vormen hierbij de publicaties van de S.L.O. van Sicco de Jong e.a. (o.a. Naar een leerplan Fries) die voor iedere school en iedere situatie een duidelijk uitgangspunt kunnen bieden.". It ferfolch kin dan wurde Uiteraard wordt iedere school Mei it oanbringen fan dizze feroarings woe ik besykje wat besteande frustraasjes wei te nimmen.". Mevrouw Aukes kan wat de heer Bouma over het plan gezegd heeft, wel onderschrijven. Het doel, duidelijkheid over de in de toekomst te bewandelen wegen wat betreft het onderwijs, is met dit plan bereikt. Een afronding van het plan zal echter nooit plaats vinden, omdat ontwikkelingen en vernieuwingen in het onderwijs altijd door zullen gaan. Het is een goede zaak om een goede verstandhouding over en weer op te bouwen en elkaar daarbij de nodige ruimte en vrijheid te laten. Wat betreft het amendement van de F.N.P. vindt spreekster dat in de reactienota op vragen van de scholen een aantal punten duidelijk is gemaakt en dat voor de rest bepaalde gedeelten uit hun verband zijn gerukt, die bij verder lezen wel verhelderd worden. Zij heeft er geen behoefte aan deze amendementen te steunen. De heer De Wolf heeft even de neiging gehad met de eerste stelling van de heer Van der Baan mee te gaan omdat die stelling verderop in het rapport onderstreept wordt. Op de bewuste pag. 15 van het rapport wordt gezegd na "Kennis is minder belangrijk dan vaardigheden en attitude" "Dat komt doordat veel kennis snel verouderd." Bij enige kennis van de Nederlandse grammatica zal duidelijk zijn dat veroudert met een t geschreven moet worden. Puur op die basis zou hij het eens kunnen zijn met de eerste stelling van de heer Van der Baan, maar omdat in zijn fractie de taken verdeeld zijn en dit niet zijn terrein is legt hij zich toch maar neer bij het standpunt dat zijn fractiegenote hierover heeft ingenomen. Wethâlder Van Gorkum seit dat der in kommisje komme sil nei oerlis mei it bysûnder ûnderwiis en dêryn sille ek de trije dielen fertsjintwurdige wêze. Lyk as it ûnderwiis seis sil ek it plan hyltyd yn beweging bliuwe en dat sil mei de kommisje goed folge wurde. Dat net eltsenien lûd jüchhei ropt oer it plan docht sprekker gjin nijmar dat hoecht de gemeente ek net te wjerhâlden de ideale situaasje foar it ûnderwiis

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1984 | | pagina 30