- 8 -
Wethâlder Breeuwsma fynt dat it wat te fier giet om sa op de provinsje
of te jaan as de hear De Wolf dien hat. De provinsje hat syn eigen fer-
antwurdlikheid. De provinsje toetst de plannen oan it bestimmingsplan
en bestimmingsplannen wurde troch de gemeente seis fêststeld. As men
dan fynt dat in oare oplossing better past, moat men net sizze dat it
toetsingsorgaan it ferkeard docht, mar dan moat men seis sjen oft it
plan yndertiid wol goed makke is. Wol men it plan al feroarje dan kin
dat oan de provinsje foarlein wurde.
Der is mei belanghawwende praat oer in nije oanfraach mar dy is noch
net binnen kaam en oer de behanneling dêrfan kin sprekker dus noch neat
sizze. Hy tinkt ek dat der gjin Kroanberop ynsteld wurde moat, om't dat
allinnich mar giet om te witten hoe't it krekt sit en dêr is nimmen mei
holpen. Fierder hat de gemeente goede amtners dy't it wol tabetroud
is in saak te behartigjen, en dan is it net needsaaklik dat it kolleezje
der altyd by is.
De heer De Wolf zegt dat de gemeente zelf de opdracht heeft het ruimtelijke
beleid voor de gemeente vast te stellen. In de wetgeving is voorzien
dat er op bepaalde punten, als de gemeente dat nodig acht, van een bestem
mingsplan kan worden afgeweken middels een artikel 19-procedureZijn
bezwaar tegen de toetsing van de provincie is, dat die teveel in detail
treedt en dat de gewichten in de afweging verkeerd gelegd worden. Daarom
had hij graag een uitspraak van een hogere overheid willen hebben om
dat eens duidelijk te stellen, maar aangezien voor zijn voorstel niet
veel steun te verwachten is trekt spreker dat weer in.
De hear Damsma seit dat ek syn fraksje gjin ferlet hat fan in Kroanberop.
It is better dat de nije oanfraach, as dy der is, sa gau mooglik ôfhannele
wurdt. Sprekker is fierder fan betinken dat de gemeente yn dit gefal
terjocht gebrük makke hie fan de kêst 19-proseduereDer is by de weryn-
dieling frege om in tredde wethâlder en it liket him ta dat der dan yn
sa'n gefal, dêr't de motiven fan de ried taljochte wurde moatte, altyd
wol ien is dy't dat dwaan kin.
Wethâlder Breeuwsma seit dat der yndied trije wethâlders binne, mar dat
it dochs net mooglik is oeral seis efteroan te gean. It is oan de amtners
ek wol tabetroud om in saak fan de gemeente te behartigjen. Yn in gruttere
gemeente is it no ien kear sa dat it kolleezje net oeral seis efteroan
giet.
De voorzitter antwoordt dat de vertegenwoordiging van de gemeente bij
een hoorzitting hier niet aan de orde is. Verder zou er beroep aange
tekend moeten worden bij de afdeling Rechtspraak van de Raad van State
en niet bij de Kroon.
(De heer De Wolf: 'Ik zal het onthouden, meester').
Punt 8: De heer De Wolf vindt dat ook dit weer een voorbeeld is van hoe de
provincie soms aan de belangen van een gemeente voorbij gaat. Alleen
al de reactietermijn was zeer kort. Het indertijd door Idaarderadeel
ingediende bezwaar tegen relatienotagebieden is afgedaan met het argument
dat alle belangen zijn afgewogen. Het relatienotabeleid is door het rijk
opgelegd, maar wordt door de provincie uitgevoerd. Dat is dan ook voor
de gemeenten de instantie waar de bezwaren ingediend kunnen worden. In
1975 toen de welvaart niet op kon, is dit beleid bedacht. Ongeveer 10%
van de cultuurgrond (200.000 ha) moest in reservaten (vogelparken) of
beheersgebieden worden omgezet. Daar is nooit een financieel verhaal
bij gemaakt, maar de aankoop van de grond alleen al moet miljarden kosten.
Dit beleid betekent voor de boeren rechtsongelijkheid en rechtsonzekerheid
en het brengt ook schade toe aan de landseconomieIn deze regio betekent