- 10 - De hear Terra sprekt hjiroer syn eigen miening út om't syn fraksje net ta oerienstimming komme koe. Neffens him binne de problemen ûntstien troch de automobilisten dy't fierstente hurd oer dizze dyk ride. Dêrtroch untsteane der foar oare weigebrûkers libbensgefaarlike situaasjes. De maatregels dy't hjir útsteld wurde, meitsje dizze dyk foar hastige minsken ta in opûnthâld, wêrtroch dy minsken needsake binne de grutte dyk te nimmen. De dyk wurdt lykwols net ofsletten en yn alle eardere útstellen dy't hjir oer dien binne waard de dyk wol ôfsletten. It oanlizzen fan in fytspaad liket him net de beste oplossing, om't dan wol de fytsers fan de dyk binne, mar de boeren mei de swierrichheden sitten bliuwe. Sprekker is fan betinken dat fase 1 en 3 tagelyk útfierd wurde moatte. Fierder wurdt der yn it útstel praat oer it ôfsluten fan de Bûtlânswei, mar dat moat wurde: 'moeilijker berijdbaar'. Ekmoatte der oan it begjin fan dy dyk buorden komme dêr't út bliken docht dat der wat obstakels yn dizze dyk binne en dat men it wat oan tiid dwaan moat om der oer te riden. Mevrouw Aukes zegt dat deze weg in de tijd van de ruilverkaveling is aangelegd om juist het verkeer door de dorpen in de Lege Geaen te ont lasten. Het effect van de voorgestelde maatregelen zal, volgens haar zijn, dat het verkeer weer door die dorpen zal gaan. De provincie heeft in de aanleg van de weg 20% van de kosten voor zijn rekening genomen. Verder waren de beweegredenen om die weg aan te leggen het bestemmings verkeer en het recreatieverkeer tussen Grouw en Sneek. Verder betekenen de te nemen maatregelen wel degelijk een afsluiten van de weg voor het verkeer waarvoor de weg oorspronkelijk bedoeld was. Spreekster is van mening dat de hoge snelheid op de weg een probleem is, zeker voor het langzame verkeer. Ook het vrachtverkeer is een probleem, omdat daardoor de weg snel verslechtert en er dus hoge onderhoudskosten zijn. De verkeers- lussen zijn een proef en wel de eerste in Nederland. De gemeente wordt daarmee te kijk gezet. Het enige voordeel dat daaraan verbonden is, is dat rijschoolhouders hun leerlingen daar rustig het keren een paar keer kunnen laten doen, maar verder zijn er alleen maar nadelen aan verbonden. Er zullen automobilisten zijn die de keerlussen wel nemen, maar de verloren tijd door nog hogere snelheid op de rechte stukken weer inhalen. Een ander deel zal door de dorpen rijden en weer een ander deel zal van de rijksweg gebruik maken, maar dat vraagt extra kontrôle omdat er naar alle waarschijnlijkheid toch te hard zal worden gereden. Het vrachtverkeer vormt ook nog een probleem, omdat die zonder moeite het klappaalt je zullen kunnen nemen. Al met al is haar fractie niet voor dit voorstel. Spreekster heeft wel een aantal alternatieven: vee roosters, visuele wegversmallingen d.m.v. paaltsjesverboden voor vracht verkeer en niet-bestemmingsverkeerborden met een snelheidsbeperking, voorrangaanduiding op de kruispunten. In de praktijk gebeuren daar de meeste ongelukken. Extra snelheidscontrole heeft ook wel effect. Spreekster geeft nog liever de voorkeur aan die snelheidscontrole dan aan de voorgestelde maatregelen omdat zij die ziet als een landelijke poppekast De hear Damsma seit dat de ried fan Raarderhim yn 1978 ienriedich it ôfsluten troch in hikke fan de Bûtlânswei ofwiisd hat. It ôfsluten wie in útstel fan de provinsje. Yn 1979 wurdt sa'n ütstel (mar no troch in skarnierjende hinderpeal) wer ofwiisd, mar de ried jout as alternatyf in fytspaad by de dyk lans. Yn novimber 1983 wiist dyselde ried wer in ôfsluting - no troch buorden - óf. Dit útstel hâldt neffens sprekker ek in ôfsluten fan de dyk yn. It giet der om om it ferkear tsjin te hâlden. Hy is it der net mei iens. Dizze dyk wie bedoeld foar rekreaasjeferkear en dat moat der kommen bliuwe kinne. Hy stelt dêrom ek út om in fytspaad njonken de Bûtlânswei oan te lizzen. Hy rust de kosten dêrfan op in heal miljoen. De jildlike kant soe yn oerlis mei de provinsje opset wurde moatte. It jild dat no útlutsen wurdt foar de oanlis fan de kearlussen soe in moaie oanset wêze kinne. Ek soe dat fytspaad moai oanslute op it fytspaad Grou-Jirnsum

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1985 | | pagina 14