-3- Tabel 3. mening aantal beter 54 plm. 35,5% gelijk 15 plm. 9,8% slechter 75 plm. 49,4% geen mening 8 plm. 5,3% Totaal 152 100 Er is ook gevraagd om de mening van betrokkenen nader te motiveren (meer dan één motief kon worden opgegeven). Samengevat per mening (beter, gelijk, slechter of geen mening), ontstaat het volgende beeld. Tabel 4. mening geen minder verkeer teveel verkeer verh.ver keer svei- ligheid te hard rijden geen moge- lijkh. fam. bezoek nieuwe bewoner totaal beter 15 23 11 49 gelijk 9 - 6 - - 15 slechter 19 - 7 - 22 48 96 geen dui delijke mening* 1 3 4 2 10 Totaal 44 26 13 11 22 52 2 170 Wanneer de motieven nader aan een beschouwing worden onderworpen, blijkt dat de bezwaren hoofdzakelijk gericht zijn tegen één van de gevolgen van de verkeersmaatregelen, namelijk beperking familie/ vriendenbezoek en dergelijke. De andere genoemde motieven golden in het verleden min of meer ook (te hard rijden en dergelijke). In zoverre mag de conclusie worden getrokken, dat de eerder gesigna leerde problemen zijn afgenomen (parkeeroverlast, zie ook het gestelde onder a en b), doch dat daar een ander bij is gekomen (bezoekmogelijk- heden familie en dergelijke). Deze conclusie wordt min of meer onderschreven door de suggesties die genoemd worden. In het navolgende zijn deze gecombineerd per mening. Verdeelde reacties (zowel beter als slechter).

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1985 | | pagina 73