-2- Ook de verwijzing naar (onvindbare) parkeerterreinen is chaotisch. We zullen trachten hierin met weinig middelen veel te verbeteren. Vooral dienen onnodige en onduidelijke borden te worden verwijderd. Volmaweg. Met enig schilderwerk zijn op de ingang van de Volmaweg aan de meerzijde 5 6 parkeerplaatsen te creëren. De weg wordt dan gedeeltelijk over het bestaande parkeergedeelte geleid. Bromfietsverbod. Op grond van artikel G2 van de toen van kracht zijnde politieverordening, werd op 20 april 1982 besloten het oude centrum van Grou tussen 20 en 6 uur af te sluiten voor bromfietsen met in werking zijnde motor, zulks "in het belang van de rust van omwonenden". De toen van kracht zijnde politieverordening is in 1987 vervangen door een nieuwe A.P.V., waarin geen voorwaarden of maatregelen van gelijke strekking zijn opgenomen. De verkeersborden nr. 21 hebben dus geen rechtskracht. Volgens de politie sorteren de borden geen of weinig effect. Met de "bromfietshindervalt het best mee. Dit is niet de enige en zeker niet de meeste. hinder, die in het oude centrum "in the middle of the night" wordt - ervaren. In zijn notitie van januari 1982 twijfelde de heer Xoudenburg reeds aan het effect van een dergelijke maatregel en adviseerde toen niet tot het nemen ervan te besluiten. Nu adviseert de politie: "weg met die borden". Het lijkt me niet onverstandig het inderdaad maar eens een poosje zonder dit bromfietsverbod te proberen. Grou is wel aan wat opschoning toe, wat betreft verkeersborden en het eventueel herstel van de maatregel vergt nogal wat administratieve stappen, terwijl het effect vrijwel nihil is. 0418B 21

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1989 | | pagina 11