-2-
Ook de verwijzing naar (onvindbare) parkeerterreinen is chaotisch.
We zullen trachten hierin met weinig middelen veel te verbeteren. Vooral
dienen onnodige en onduidelijke borden te worden verwijderd.
Volmaweg.
Met enig schilderwerk zijn op de ingang van de Volmaweg aan de meerzijde 5 6
parkeerplaatsen te creëren. De weg wordt dan gedeeltelijk over het bestaande
parkeergedeelte geleid.
Bromfietsverbod.
Op grond van artikel G2 van de toen van kracht zijnde politieverordening, werd
op 20 april 1982 besloten het oude centrum van Grou tussen 20 en 6 uur af te
sluiten voor bromfietsen met in werking zijnde motor, zulks "in het belang van
de rust van omwonenden".
De toen van kracht zijnde politieverordening is in 1987 vervangen door een
nieuwe A.P.V., waarin geen voorwaarden of maatregelen van gelijke strekking
zijn opgenomen.
De verkeersborden nr. 21 hebben dus geen rechtskracht.
Volgens de politie sorteren de borden geen of weinig effect. Met de
"bromfietshindervalt het best mee. Dit is niet de enige en zeker niet de
meeste. hinder, die in het oude centrum "in the middle of the night" wordt
- ervaren.
In zijn notitie van januari 1982 twijfelde de heer Xoudenburg reeds aan het
effect van een dergelijke maatregel en adviseerde toen niet tot het nemen
ervan te besluiten.
Nu adviseert de politie: "weg met die borden".
Het lijkt me niet onverstandig het inderdaad maar eens een poosje zonder dit
bromfietsverbod te proberen.
Grou is wel aan wat opschoning toe, wat betreft verkeersborden en het
eventueel herstel van de maatregel vergt nogal wat administratieve stappen,
terwijl het effect vrijwel nihil is.
0418B 21