Uw uitspraak in deze doet mij opnieuw twijfelen aan de apeoialietiaohe kennis Tan uw adyiseur(s). De voortplanting van trillingen door de grond, en de mogelijkheid van gevolgschade op afstand en/of op termijn, is tooh bepaald geen novum. U zegt mijn suggestie tot verplaatsing van de drempel niet over te nemen wegens de (hoge) kosten; Het was maar een suggestie en niets meer, maar de reden van afwijzing is hoogst merkwaardig* Sinds wanneer en via welke wet is in ons land het toebrengen van schade gelegajjiseert op grond van het argument dat het voovkdmen en/of teniet doen van de schade-veroorzakende aktiviteit (te) duur is D) Zoals eerder gezegd, de door U. gekreeerde (veg)situatie ter hoogte van mijn woning levert hinder op, zowek in abstrakte zin- aantasting woongenot - als konkreet - verzakkingen Het eerste kunt U vaststellen door in mtyi woning het passeren van (zwaar) verkeer mee te beleven, het tweede blijet (reeds) uit klemmende deuren en rioleringsproblemen* Voor deze overlast/schade houd ik U verantwoordelijk. Zonder een schadevergoedingseis in enigerlei vorm uit te sluiten vgaag ik U nu (veer) - niet meer maar ookniet minder - om oorzaak en/of gevolg weg te nemen. HOE U dat doet is Uw zaak, mij intersseert alleen het resultaat. Vrijblijvend geef ik U wel mijn visie. "De sohade eq hinder wordt veroorzaakt door (zwaar) verkeer dat met (te) hoge snelheid ep de verkeersdrempel stuit". Daaruit vloeien 3 theoretische, oplossingen voort, waarvan 2 praktisch te realiseren zijn, te veten: of de drempel aanpakken' m straat egaliseren, of de snelheid aanpakken neer(dere) drempels aanbrengen, öf (zwaar) verkeer aanpakken weg afsluiten ...slechts theorie Gaarne verneem ik van Uw nadere besluiten, hoogachtend, G. Dijkstra. Slotsdijk 2 9012 DT Rauverd. 4

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1989 | | pagina 9