GEMEENTE BOARNSTERHIM
Nr. 5.
De raad van de gemeente Boarnsterhim;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 8 april 1994;
gelet op de Algemene Wet Bestuursrecht, de Gemeentewet en de Archief
wet 1962 (artikelen 23, 24 en 25, le en 2e lid);
besluit:
vast te stellen de volgende
"Voorschriften voor de administratie en het beheer van de bij de ge
meente Boarnsterhim berustende archief- en documentatiebescheiden"
Algemene bepalingen.
Artikel 1.
In deze voorschriften worden onder "archief- en documentatiebe
scheiden" verstaan de in artikel 1, eerste lid, sub b, van de Archief
wet 1962 genoemde bescheiden, voor zover deze niet zijn overgebracht
naar de daarvoor aangewezen archiefbewaarplaats.
Artikel 2.
De secretaris van de gemeente is belast met het beheer van de bij de
gemeente berustende archief- en documentatiebescheiden en waarborgt
de goede en veilige bewaring.
De administratie van de archiefbescheiden.
Artikel 3.
1. Ingekomen stukken worden dadelijk na ontvangst geregistreerd en
van een kenmerk voorzien: per fax ingekomen stukken worden di
rect en na ontvangst gekopieerd en overeenkomstig behandeld.
2. Uitgaande en interne stukken worden op overeenkomstige wijze
geregistreerd.
3. Stukken van gering belang en stukken waarvan de inschrijving op
andere wijze geschiedt, kunnen van registratie worden uitgezon
derd, volgens regelen te stellen door de secretaris.
TV0.211/V0/1