GEMEENTE BOARNSTERHIM Nr. 5. De raad van de gemeente Boarnsterhim; gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 8 april 1994; gelet op de Algemene Wet Bestuursrecht, de Gemeentewet en de Archief wet 1962 (artikelen 23, 24 en 25, le en 2e lid); besluit: vast te stellen de volgende "Voorschriften voor de administratie en het beheer van de bij de ge meente Boarnsterhim berustende archief- en documentatiebescheiden" Algemene bepalingen. Artikel 1. In deze voorschriften worden onder "archief- en documentatiebe scheiden" verstaan de in artikel 1, eerste lid, sub b, van de Archief wet 1962 genoemde bescheiden, voor zover deze niet zijn overgebracht naar de daarvoor aangewezen archiefbewaarplaats. Artikel 2. De secretaris van de gemeente is belast met het beheer van de bij de gemeente berustende archief- en documentatiebescheiden en waarborgt de goede en veilige bewaring. De administratie van de archiefbescheiden. Artikel 3. 1. Ingekomen stukken worden dadelijk na ontvangst geregistreerd en van een kenmerk voorzien: per fax ingekomen stukken worden di rect en na ontvangst gekopieerd en overeenkomstig behandeld. 2. Uitgaande en interne stukken worden op overeenkomstige wijze geregistreerd. 3. Stukken van gering belang en stukken waarvan de inschrijving op andere wijze geschiedt, kunnen van registratie worden uitgezon derd, volgens regelen te stellen door de secretaris. TV0.211/V0/1

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1994 | | pagina 27