- 2 - 4. De registratie dient zodanig te geschieden dat van elk in behan deling zijnd stuk de aanwezigheid en verblijfplaats kan worden vastgesteld, indien slechts bekend is één van de volgende gege vens: de inhoud, de datvim, de afzender dan wel geadresseerde, het kenmerk van de afzender en het registratienummer. 5. Ingekomen stukken, ook al zijn zij geadresseerd op naam van een functionaris, mogen niet in behandeling genomen worden alvorens zij zijn voorzien van een kenmerk als bedoeld in het eerste lid. De secretaris kan bepalen dat bepaalde stukken niet onder het verbod vallen. Artikel 4. De secretaris draagt zorg voor het (doen) distribueren van de stukken. Artikel 5. 1. De archiefbescheiden moeten zodanig worden gerangschikt dat alle stukken betreffende eenzelfde zaak worden samengevoegd in één dossier. Indien zulks ondoelmatig zou zijn kan voor elk daarvoor in aanmerking komend archiefbestanddeel een andere wijze van ordening worden bepaald. 2. De ordening van de archiefbescheiden dient zodanig te zijn dat selectie ter vernietiging op eenvoudige wijze kan geschieden. Het beheer van de archiefbescheiden. Artikel 6. Het invoegen van stukken in een dossier is slechts voorbehouden aan de registrator. Verwijdering, zelfs tijdelijk, van een stuk uit een dossier is niet toegestaan, tenzij zulks geschiedt met toestemming van de registrator. Artikel 7. Van de dossiers wordt een inventaris aangelegd en bijgehouden. Artikel 8. 1. Door de registrator wordt aantekening gehouden van de uitlening van dossiers en wordt gecontroleerd of uitgeleende dossiers tij dig worden terugbezorgd. 2. Het lichten en terugplaatsen van de dossiers geschiedt door of in overleg met de registrator. TVO.21l/VO/2

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1994 | | pagina 28