- 5 -
Har fraksje twifelt oan de technyske mooglikheden. Ek wit sy net
oft dizze ferkearsôfwikkeling helber is. Hoe komt it mei de
finânsjes? Sjocht de ried de technyske en finansjele fertaling
yn de kommisje? As bliken docht dat de finansjele polsstok te
koart is, hoe sit it dan mei de proseduere. Levert de gemeente
1 maart 1998 in folslein ütwurke plan yn? Hat de ried dan de
sifers al en de technyske útwurking. Har fraksje nimt de romte
op dat momint noch of te weagjen.
De hear Van der Meulen jout alderearst de Wurkgroep doarpsfer-
nijing in komplimint. It wichtichste ûnderdiel út it plan is de
ferkearsstruktuer en benammen it üntlesten fan de Buorren.
Dêrfoar moat it ferkear dus omlaad wurde. Foar beide kanten om
binne foars en tsjins. Boppedat geane beide wegen troch in
wengebiet. De belangen fan de bewenners dêr moat goed rekken mei
hâlden wurde. Ek foar syn fraksje wie it dreech in goede beslis
sing te nimmen. Fan grut belang is ek dat it ferkear net al te
fier fan it winkelsintrum óf komt. Foar it ûntwikkeljen fan in
goede kom fan Akkrum hat de opsje Leechein/Efterom de foarkar.
Hy hat begryp foar de bewenners dy't dêr lést fan hawwe. Om
safolle mooglik oan dy beswieren temjitte te kommen moat der
goed oerlis wêze oer de fierdere yndieling fan it gebiet en dan
benammen de fyts- en kuierrûtes. Hy wol graach witte oft de plan
nen technysk wol helber binne. Hy giet bot yn 'e pleit foar de
oanlis fan it eastlik part fan de runwei omt der dan foar it
frachtferkear in goed alternatyf is.
De foarsitter slút tydlik de gearkomste om 20.40 oere.
Hy weriepenet de gearkomste om 20.45 oere.
Wethouder Smittenberg zegt dat de gemeente verplichtingen heeft
aan het dorp Akkrum. Al jaren wordt er gesproken over dorpsver
nieuwing. In het raadsprogramma van 1994 is uitgesproken dat er
eind 1995 een besluit moet vallen over de hoofdlijnen van de
dorpsvernieuwing. Het gaat nu om een plan van aanpak waarin knel
punten zijn geïnventariseerd, waarin wensen zijn opgenomen en
prioriteiten aangegeven. Er zit een indicatieve structuurvisie
in met daarin opgenomen de gebiedsfuncties, een globale aandui
ding van de rondweg, een route voor het bestemmingsverkeer in de
kom en het toekennen van een hoge prioriteit aan de brug over de
Polsloot. Eigenlijk alleen over de route voor het bestemmingsver
keer is veel discussie ontstaan. In 1993 heeft onder leiding van
<werkgroep dorpsvernieuwing een uitvoerige inventarisatie plaats
gevonden. Dit is het moment om de Werkgroep dorpsvernieuwing en
andere betrokkenen te bedanken voor hun grote inzet.
Het verbaast hem dan ook dat de F.N.P. dit een slecht plan vindt
en verwijst naar een eerder plan. Het SOFA- en IMK-rapport uit
1991 zijn ook de basis voor het huidige voorstel. De hoofdlijnen
waren dus al heel lang bekend. Er zijn tot nu toe veel bezwaren
naar voren gebracht, met name door de aanwonenden van het voorge
stelde tracé. Op al die bezwaren is zowel mondeling, zelfs twee
keer in de commissievergaderingen, als schriftelijk gereageerd.
De bezwaren en alternatieven zijn heroverwegen. Dat heeft er toe
geleid dat de brug over de Polsloot-zuid is toegevoegd. Hij kan
zich desondanks voorstellen dat aan een deel van de bevolking de
discussie is ontgaan. Misschien dat dat de commotie van dit mo
ment verklaart. In de toekomst zal hier lering uit worden getrok
ken.
N0T2301/0/H/BR0UWEKJ/5