GEMEENTE BOARNSTERHIM
VOORSTEL
Vergadering 17 november 1998
Agendapunt 6
Portefeuillehouder
Y. Dijkstra
Grou, 6 november 1998.
AAN DE GEMEENTERAAD
ONDERWERP
Besluit tot uitvoering Staandemast-route Grou-Leeuwarden
KORTE INHOUD
Bij overeenkomst van 24 april 1996 hebben Provinciale Staten en de
gemeenteraden van Boarnsterhim en Leeuwarden de Stuurgroep Vaarverbin-
ding Akkrum-Grou-Leeuwarden ingesteld. De Stuurgroep heeft eind vorig
jaar de voorbereiding van de uitvoering van een nieuwe, volwaardige
Staandemast-route tussen Grou en Leeuwarden (via Wergea) op zich
genomen.
Op 10 september 1998 heeft de stuurgroep het technisch plan en de
ontwerp-uitvoeringsovereenkomst aan de partijen aangeboden. Het tech-
nischplan bevat de technische uitwerking van de gekozen uitvoeringsva
riant van de Staandemast-route. Voor dit plan bestaat financiële dek
king. In de ontwerp-uitvoeringsovereenkomst zijn afspraken tussen en
de verantwoordelijkheden van de partijen met betrekking tot de uitvoe
ring van de projectonderdelen vastgelegd. In vier financiële overeen
komsten zijn de bijdragen van partijen in onder andere de kosten van
de Staandemast-route vastgelegd.
Partijen wordt nu gevraagd het besluit tot uitvoering van de Staande
mast-route Grou-Leeuwarden te nemen en in te stemmen met de gevraagde
bijdrage in de kosten.
VOORSTEL VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
U wordt gevraagd te besluiten tot:
de keuze van het tracé voor de omleiding van Wergea en de ont-
sluitingswegen ten noorden van Grou en ten zuiden van Wergea
vast te stellen conform het technische plan Staandemast-route
Akkrum-Grou-Leeuwarden van 10 september 1998. Voor de omleiding
Wergea stellen wij uw raad voor in te stemmen met de variant
zoals deze beschreven wordt in de toelichting;
opdracht te verlenen tot uitvoering van de aansluiting bij Grou
en van de gemeentelijk onderdelen van het Wergeasterfeartpakket;
uitvoering door de provincie van de gemeentelijke onderdelen van
het Wergeasterfeartpakket;
ondertekening van de uitvoeringsovereenkomst;
aanvaarding van de subsidie voor het 5B-project Biensma II;
STMAST.JL/RAAD/1