- 2 - Een van de subsidievoorwaarden is dat de verplichtingen voor 31 december 1999 dienen te zijn aangegaan. Het betreft de bouw van bruggen in de Nauwe Galle en de J.W. de Visserwei. De aankoop van de betreffende schiphuizen, de aanleg van het ontsluitingskanaal en het inrichten van een baggerdepot De voorbereidende werkzaamheden hiertoe zijn volop in gang. Voor dit project is extern een procesmanager aangetrokken, die verantwoor ding aflegt aan de directeur WWR. De procesmanager stuurt de diverse pro jectmanagers aan van de bedrijven die zich met de voorbereiding bezighouden. Tevens is er onder zijn voorzittersschap een intern projectteam waarin een aantal vakdisciplines zijn vertegenwoordigd, zoals Milieu, RO, Civieltech- niek en Grondbedrijf. De projectorganisatie ziet er dan ook als volgt uit: projectorganisatie Procesmanager Porthouder Directeur WWR Ondersteuning Aankoop onderhandelaar Proj ectmanager bruggen Interne projectgroep Proj ectmanager CT-werk en baaaerdeDot Leidraad voor de werkzaamheden is een projectplanning welke bij de stukken ter inzage ligt. Terugkoppeling naar de raad omtrent de voortgang en de financiële stand van zaken zal 1 x per 2 maanden geschieden volgens het bijgevoegde model. De communicatie naar buiten zal geschieden via korte berichtjes in Op 'e Hichte waarin ook inzicht wordt gegeven in het door de provincie uit te voe ren deel van de Staandemast-route Om tijdig de verplichtingen te kunnen aangaan is het nodig dat de raad de benodigde kredieten beschikbaar stelt. De nu in voorbereiding zijnde plannen zijn onderdeel van de totale ontwikkeling in Grou Noord voor wat betreft wa tergebonden bedrijfsterreinen. Op basis van dit totale werk is subsidie toe gekend. raadsvoorstel ontwikkkelingen Staandemast-routedoc/2

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1999 | | pagina 56