Kanttekeningen: Niet van toepassing. Financiën: In het investeringsplan is een bedrag opgenomen van 340.335 voor de vervanging van meubj. lair. In de vergadering van de raad van 24 april 2001 is voor noodzakelijke voorbereidingskosten en kosten van het begeleidingstraject een bedrag van 27.226 beschikbaar gesteld. Resteert derhalve voor de aanschaf van meubilair een bedrag van 313.108. Op basis van de uitgebrachte offertes zal met de aanschaf van bureaus, stoelen en kasten een bedrag zijn gemoeid van ongeveer 300.856. Het resterende bedrag zal zeker nodig zijn voor aanvullende zaken als vervanging van een deel van de vloerbedekking, aanpassing van incidenteel kabelwerk, aanpassing van incidenteel verlichtingswerk en aanvullende supplies. Na afronding van het project zal een (financiële) rapportage aan de commissie Algemene Zaken worden uitge bracht. Uitvoering: Met de leverancier wordt een zogenaamde mantelovereenkomst gesloten voor de levering en plaatsing van het meubilair. Binnen acht tot 10 weken na het sluiten van de overeenkomst kan de firma Trompenburg overgaan tot levering en plaatsing. In de commissie Algemene Zaken van 24april 2001 is bijzondere aandacht gevraagd voor het be schikbaar stellen van oud meubilair aan verenigingen in onze gemeente. Ten aanzien van het be staande meubilair willen wij de volgende handelswijze toepassen. Het meubilair dat nog voldoet aan de arbo-normen zal zoveel mogelijk worden gebruikt in andere gemeentelijke locaties, zoals de Oedsmawei, de brandweer en de wachtgelegenheid bij de Pont. Het restant zal tegen een redelijke prijs worden aangeboden aan het personeel van de gemeente, waarna het overtollige meubilair gratis ter beschikking is voor verenigingen in onze gemeente. Communicatie: De verenigingen in de gemeente zullen van de beschikbaarstelling van gebruikt meubilair op de hoogte worden gesteld. Raadscommissie(s): De raadscommissie Algemene Zaken heeft dit voorstel in haar vergadering van 29 oktober 2001 besproken. De commissie is positief over de gevolgde procedure, wat heeft geresulteerd in een eindrapportage offerte evaluatie EEG-aanbesteding meubiliar. De introductie van het nieuwe meubilair zal worden ondersteund door instructies aan het personeel. Aandacht wordt gevraagd voor het "historische kantoormeubilair". Suggesties zijn gedaan over mogelijke bestemmingen. De commissie adviseert positief over het voorstel. Bijlagen: Niet van toepassing. Ter inzage: Aanbesteding meubilair in het zogeheten lastenboek; Beoordelingsformulieren kantoor plaat- en zitmeubiliar; Tussenrapportage offerte-evaluatie; Eindrapportage offerte-evaluatie EEG-aanbesteding meubilair. Pagina 2 Vervanging meubilair/izwf/11092001

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2001 | | pagina 57