1.4 Voorkomen (af)schuiven problemen. In het Waterplan wordt duidelijk aangegeven wie waar verantwoordelijk voor is. Nu wil een pro bleem nog wel eens heen en weer worden geschoven door de diverse partijen (gemeente, water schappen enz.) 1.5 Vergroten slagvaardigheid gemeente en andere betrokkenen Door het bezitten van een duidelijke visie op het water kan snel en adequaat worden gereageerd op ontwikkelingen. 1.6 Betere samenwerking met de betrokken partijen Voor het opstellen van het Waterplan is er een inbreng nodig van alle waterpartners zoals ge meenten, waterschappen, provincie, waterkwaliteitsbeheerder, drinkwaterbedrijf en eventueel be langenorganisaties. Het waterplan verwoordt de gezamenlijke visie voor afstemming en overleg. Dit voorkomt discussie 2.1 Dekking uit egalisatiefonds riolering Het opstellen van een waterplan is niet opgenomen in het GRP. Gezien de raakvlakken die eer waterplan heeft met de riolering en het geringe bedrag t.o.v. de overige investeringen op riole- ringsgebied, lijkt het ons verantwoord de kosten ten laste van het egalisatiefonds riolering te brengen. Kanttekeningen: Niet van toepassing. Er is overleg gevoerd met: De afdeling Financiën. De afdeling Ruimtelijke Ordening. Financiën: De kosten voor het opstellen van een waterplan worden geraamd op 46.000,00. Van deze kos ten wordt 50 betaald door de waterschappen en 50 door de gemeente. Onze bijdrage be draagt derhalve 23.000,00. Uitvoering: Zodra wij onze middelen beschikbaar hebben, zal overleg met de waterschappen plaatsvinden over de startdatum. Dit zou wel eens beïnvloed kunnen worden door de perikelen rondom het samenvoegen van de waterschappen.. Communicatie: Niet van toepassing. Raadscommissie(s): De voorzitter van de commissie heeft geconcludeerd dat het voorstel een B-stuk is. Bijlagen: Niet van toepassing. Ter inzage: Aanpak gemeentelijke waterplannen; Projectinformatie waterplannen Heerenveen, Sneek en Menaldumadeel. Pagina 2 11nwjv218 opstellen Waterplan/ctjv/2

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2003 | | pagina 33