2.1 GDU-subsidie Voor het plan is subsidie toegekend in het kader van de Gebundelde Doel Uitkering (GDU). Het subsidie bedrag bedraagt 68.639,00 exclusief BTW Kanttekeningen: Geen. Er is overleg gevoerd met: De afdeling Financiën. Financiën: De kosten voor de verkeersmaatregelen worden geraamd op 291.000,00 exclusief BTW. Wij ontvangen 68.639,00 GDU-subsidie (berekend exclusief BTW). De reserve Rûnwei Warten bevat na rentebijschrijving 2003 een bedrag van 70.817,00. Na uitvoering van het project kan deze reserve opgeheven worden. Het resterende bedrag a.d. 151.544,00 activeren en afschrijven in 25 jaar, omdat deze inves tering vergelijkbaar is met dorpsvernieuwing. De kapitaallasten bedragen 15.154,00. In het meerjareninvesteringsplan is de volgende dekking beschikbaar: Kruising Rûnwei Warten, kapitaallasten 8.700,00; Inrichting 30 en 60 km-gebieden, kapitaallasten 6.807,00. Uitvoering: De uitvoering kan in het voorjaar 2003 plaatsvinden. De provincie heeft ons (mondeling) uitstel gegeven van de termijn waarop het werk aanbesteed moet zijn. Dit moest eerst in 2002 en nu voor 1 maart 2003. Schriftelijke bevestiging volgt nog. Communicatie: Er is uitvoerig overleg geweest met de bewoners. Gekozen is voor een interactieve aanpak waar bij gestart is met een nul-situatie en men de mogelijkheid kreeg om zelf met oplossingen te ko men. Hier is op een goede wijze gebruik van gemaakt. Het ROF heeft hierbij ondersteuning gege ven. In het voorliggend plan zijn uitsluitend maatregelen opgenomen die dienstbaar zijn aan een goede 60 km-inrichting. Als het plan technisch uitgewerkt is, zal nog eenmaal een terugkoppeling naar het dorp plaatsvinden. Raadscommissie(s): De voorzitter van de commissie heeft geconcludeerd dat het voorstel een B-stuk is. Bij de behandeling in de commissie van 4 maart 2003 zijn de volgende vragen gesteld: Vraag 1: In het voorstel is bij het onderdeel Uitvoering aangegeven dat we voor 1 maart moeten aanbesteden. Dit lukt nu niet meer. Hoe komt het dan met de subsidie? Antwoord 1: De provincie heeft ons mondeling toestemming gegeven om later aan te mogen be steden dan 1 maart 2003. Een nieuwe termijn is hierbij niet meer genoemd, men heeft wel aan gegeven dat we op korte termijn moeten starten met de uitvoering. De aanbesteding kan direkt na de behandeling in de Raad van 16 april plaats kunnen vinden. Vraag 2: Strookt de invoering van 60 km/uur op de Rounwei wel met de uitgangspunten van de Beleidsvisie Verkeer en Vervoer Boarnsterhim? Antwoord 2: In de Beleidsvisie Verkeer en Vervoer is aangegeven dat de Wergearsterdyk, War- tensterdyk, Midsbuorren en de Stukkenwei de intentie van erftoegangswegen krijgen. Pagina 2 06. nwjv213 verkeersmaatregelen Rounwei te Warten/ctjv/2

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2003 | | pagina 28