1.3.De (brom)fietsers komen vaak in problemen met het vrachtverkeer in de bocht bij de "Twee Gemeenten Ondanks dat de bocht enkele jaren geleden verbreed is, is het voor de (brom)fietsers niet prettig, en soms ook gevaarlijk, om zich voor of naast vrachtverkeer te bevinden. Met de aanleg van het fietspad is dit probleem opgelost. Ook het vrachtverkeer heeft hier baat bij. 2.1 Het fietspad is opgenomen in het meerjareninvesteringsplan 2003-2006. Kanttekeningen Het project is ingediend voor subsidie uit de Gebundelde Doel Uitkering (GDU) bij de provincie. In eerste instantie mochten we ervan uit gaan dat dit gehonoreerd zou worden. Het project staat echter dermate laag op de reservelijst dat de kans op subsidie nihil is. Er is overleg gevoerd met: Financiën. Financiën: De begroting is aangepast op het prijspeil 2003. De kosten bedragen 127.330,00 inclu sief BTW. De BTW kan gecompenseerd worden. De investering exclusief BTW bedraagt 107.000,00. Conform uw besluit van 15 oktober 2002 is het fietspad Jirnsum alsnog opgenomen in het meerjareninvesteringsplan 2003-2006, in de jaarschijf 2003. De investering dient in zijn geheel te worden afgeschreven. De nu berekende kapitaallasten bedragen 10.700,00. In het meerjareninvesteringsplan is rekening gehouden met subsidie en gaat dus uit van een lagere budgettaire last t.w. 9.200,00. Een overschrijding dus van 1.500,00. Deze kan opgevangen worden binnen de post fietspaden door de onder- schrijding op de kapitaallasten van het fietspad Terherne (Heerenzijll) van 1.500,00. Uitvoering: De uitvoering kan medio 2003 plaatsvinden. Communicatie: Plaatselijk belang is geïnformeerd over het plan. De start van de uitvoering zal worden gepubli ceerd in Op Hichte. Raadscommissie(s): De voorzitter van de commissie heeft geconcludeerd dat het voorstel een B-stuk is. Bijlagen: Niet van toepassing. 07 nwjv219 aanleg fietspad langs Sutlanswei te Jirnsum/ctjv,2

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2003 | | pagina 17