Hier hoeft in onze ogen niet een extra gemeentelijke financiële beloning tegenover te staan als dit
lukt. Dit betekent dat alleen alle "stromen" vanuit de bijstand, loaz en loaw naar hetzij regulier
werk, hetzij gesubsidieerde arbeid (in de vorm van ID, Wiw of Wsw) in aanmerking komen voor
een uitstroomsubsidie.
Werkaanvaardingssubsidie:
Van overheidswege vervallen.
Uitstroomsubsidie:
Voorgestelde hoogte subsidie: 1.000 in de plaats van maximaal 682.
Subsidie scholing:
Voorgestelde hoogte subsidie: 750 in de plaats van 454.
Subsidie onbetaalde activiteiten:
Voorgestelde hoogte subsidie: 500 in de plaats van 341
De wijzigingen hebben voornamelijk betrekking op hoogte van de subsidie. Bij de totstandkoming
van de bedragen is qua hoogte gezocht naar een juiste verhouding tussen de verschillende subsi
dies. Aan uitstroom is het meeste financiële belang gehecht gevolgd door scholing en activitei-
Kanttekeningen:
Waarschijnlijk moet de subsidieverordening met de inwerkingtreding van de nieuwe Wet Werk en
Bijstand opnieuw worden beoordeeld.
Financiën:
Uitbetaling van de subsidies vindt plaats uit product Wiw scholing activering.
Uitvoering:
De uitvoering is in handen van de afdeling Sociale Zaken.
Communicatie:
De voorgestelde wijzigingen zijn voor advies voorgelegd in de vergadering van de cliëntenraad
van 19 mei 2003. Deze adviseren positief (zie bijlage 2).
Raadscommissie(s):
De voorzitter van de commissie heeft geconcludeerd dat het voorstel een A-stuk is.
Bijlagen:
1Subsidieverordening Wiw en artikelsgewijze toelichting
2. Advies cliëntenraad
(Bestemd voor de raadsleden. Al toegezonden met de commissiestukken)
Ter inzage:
1Subsidieverordening Wiw en artikelsgewijze toelichting
2. Advies cliëntenraad
Pagina 2
08. advies, verordening Wiw/12