Het bruidspaar 18. Het bruidspaar zorgt voor en is verantwoordelijk voor: - het eventueel aanvragen van overige vergunningen zoals een tijdelijke gebruiksvergunning voor het gebouw, vergunning krachtens de Algemene Plaatselijke Verordening, geluids ontheffing, parkeervergunning, vrijstelling van het bestemmingsplan; - de inrichting en aankleding van de locatie (in nauw overleg met de 'beheerder'); - de aanwezigheid van een gastheer of -vrouw; - maatregelen om de fysieke toegang tot de gelegenheid mogelijk te maken; ook voor min- dervalide geïnteresseerden. Te denken valt aan een openstaande voordeur en een nage noeg drempelloze entree. De Babs 19. De uitvoerende Buitengewone Ambtenaar Burgerlijke Stand (de Babs) heeft, namens de ge meente, altijd de regie tijdens de huwelijksvoltrekking en heeft daarin een eigen verantwoor ding. 20. Indien de Babs gelet op de omstandigheden, die aangetroffen worden op de alternatieve trouwlocatie of door de inbreng van bruidspaar of anderen, vindt dat de voltrekking niet kan plaatsvinden dan kan de Babs de voltrekking schorsen en zelfs besluiten niet over te gaan tot voltrekking. 21. De persoonlijke aansprakelijkheid van de Babs, als gevolg van het handelen van de Babs, wordt volledig door het college overgenomen zonder daarmee de gestelde aansprakelijkheid te aanvaarden. De beheerder 22. De 'beheerder' (i.c. eigenaar, gebruiker of de verantwoordelijke ondernemer of persoon) van de locatie stelt de locatie voor de duur van de plechtigheid om niet, ter beschikking aan de gemeente. Gedurende deze periode heeft de locatie de status van gemeentehuis. De wijze van gebruik tijdens de voltrekking wordt bepaald door de gemeente. 23. Indien de 'beheerder' een vergoeding voor het gebruik van de locatie vraagt is deze geheel voor rekening van het bruidspaar, evenals alle andere in rekening te brengen kosten als ge volg van het gebruik. Dit is eveneens van toepassing op gederfde kosten bij uitstel en afstel van het gebruik. Pagina 6 06. trouwen op een schip/bvmj/6

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2005 | | pagina 24