Het bruidspaar
18. Het bruidspaar zorgt voor en is verantwoordelijk voor:
- het eventueel aanvragen van overige vergunningen zoals een tijdelijke gebruiksvergunning
voor het gebouw, vergunning krachtens de Algemene Plaatselijke Verordening, geluids
ontheffing, parkeervergunning, vrijstelling van het bestemmingsplan;
- de inrichting en aankleding van de locatie (in nauw overleg met de 'beheerder');
- de aanwezigheid van een gastheer of -vrouw;
- maatregelen om de fysieke toegang tot de gelegenheid mogelijk te maken; ook voor min-
dervalide geïnteresseerden. Te denken valt aan een openstaande voordeur en een nage
noeg drempelloze entree.
De Babs
19. De uitvoerende Buitengewone Ambtenaar Burgerlijke Stand (de Babs) heeft, namens de ge
meente, altijd de regie tijdens de huwelijksvoltrekking en heeft daarin een eigen verantwoor
ding.
20. Indien de Babs gelet op de omstandigheden, die aangetroffen worden op de alternatieve
trouwlocatie of door de inbreng van bruidspaar of anderen, vindt dat de voltrekking niet kan
plaatsvinden dan kan de Babs de voltrekking schorsen en zelfs besluiten niet over te gaan tot
voltrekking.
21. De persoonlijke aansprakelijkheid van de Babs, als gevolg van het handelen van de Babs,
wordt volledig door het college overgenomen zonder daarmee de gestelde aansprakelijkheid
te aanvaarden.
De beheerder
22. De 'beheerder' (i.c. eigenaar, gebruiker of de verantwoordelijke ondernemer of persoon) van
de locatie stelt de locatie voor de duur van de plechtigheid om niet, ter beschikking aan de
gemeente. Gedurende deze periode heeft de locatie de status van gemeentehuis. De wijze
van gebruik tijdens de voltrekking wordt bepaald door de gemeente.
23. Indien de 'beheerder' een vergoeding voor het gebruik van de locatie vraagt is deze geheel
voor rekening van het bruidspaar, evenals alle andere in rekening te brengen kosten als ge
volg van het gebruik. Dit is eveneens van toepassing op gederfde kosten bij uitstel en afstel
van het gebruik.
Pagina 6
06. trouwen op een schip/bvmj/6