Dit vervangende tracé heeft inmiddels definitieve vormen aangenomen, de gemeenteraad
heeft het tracé bij besluit van 20 april 2004 vastgesteld en er zijn procedures gestart
voor twee nieuwe bestemmingsplannen, één voor het westelijke tracé en één voor het te
rugbrengen van de gronden in het oostelijke tracé naar de voordien van kracht zijnde be
stemmingen.
De planologische maatregel kan voor belanghebbende een nadeliger positie tot gevolg
hebben waaruit op de voet van artikel 49 WRO voor vergoeding vatbare schade voort
vloeit, maar het recht op deze vergoeding doet zich pas voor wanneer voldoende zeker
heid bestaat over de realisering van de Staande Mastroute volgens het oostelijke tracé
om Wergea en vervalt op het moment dat het bestemmingsplan "Staande Mastroute"
wordt gevolgd door een plan dat de bestemmingen terugbrengt naar de voorgaande situa
tie. Op grond van vorenstaand adviseert de commissie de raad het ingediende verzoek om
vergoeding voorhands af te wijzen en afhankelijk van de verdere ontwikkelingen opnieuw
in behandeling te nemen c.q. definitief af te wijzen.
Kanttekeningen:
Niet van toepassing.
Er is overleg gevoerd met:
Niet van toepassing.
Financiën:
Niet van toepassing.
Uitvoering:
Niet van toepassing.
Communicatie:
Niet van toepassing.
Raadscommissie(s)
De voorzitter van de commissie heeft geconcludeerd dat het voorstel een A-stuk is.
Bijlagen:
Niet van toepassing.
Pagina 2
08. planschadeverzoek Wartensterdyk 6 ts Wergea (rogh601)/rogh/2