Pagina 8
4. De notulen moeten inhouden:
a. de namen van de voorzitter, de griffier, de commissiegriffier, de burgemeester en de
wethouders, de secretaris en de ter vergadering aanwezige leden, allen voorzover
aanwezig, alsmede van de overige personen die het woord gevoerd hebben, afzon
derlijk wordt vermeld welke leden afwezig waren;
b. een vermelding van de zaken die aan de orde zijn geweest;
c. een zakelijke samenvatting van het gesprokene met vermelding van de namen der
aanwezigen die het woord voerden;
d. een samenvatting van het advies aan de raad onder vermelding van de namen van de
leden die mededeling hebben gedaan van hun goed- of afkeuring, en met aantekening
van de namen van de leden die zich niet uitgelaten hebben;
e. bij het desbetreffende agendapunt de naam en de hoedanigheid van die personen aan
wie het op grond van het bepaalde in artikel 26 door de raadscommissie is toegestaan
deel te nemen aan de beraadslagingen.
5. De notulen worden opgesteld onder de zorg van de griffier.
6. De vastgestelde notulen worden door de voorzitter en de commissiegriffier ondertekend.
Spreekregels.
Artikel 19.
1Een lid, de voorzitter, de burgemeester, een wethouder en de secretaris spreken vanaf hun
plaats of van de spreekplaats en richten zich tot de voorzitter.
2. Bij bijzondere gelegenheden kan de voorzitter bepalen dat de in het eerste lid genoemde per
sonen vanaf een andere plaats spreken.
Volgorde sprekers.
Artikel 20.
1Een lid, de burgemeester, een wethouder of de secretaris, voeren het woord na het aan de
voorzitter gevraagd en van hem verkregen te hebben.
2. De volgorde van sprekers kan worden gewijzigd, wanneer het woord wordt gevraagd over
de orde van de vergadering.
Aantal spreektermijnen.
Artikel 21.
1De beraadslaging over een onderwerp of voorstel geschiedt in ten hoogste twee termijnen,
tenzij de raadscommissie anders beslist.
2. Elke spreektermijn wordt door de voorzitter afgesloten.
07Verordening op de raadscommissies 2006/ablh/8