Pagina 3
Voorstel:
Zodra het nodig is af te wijken van de hoofdlijnen in deze kaders brengt het college dit naar de
raad. Cruciale vraag daarbij is wat a/s hoofdlijn wordt aangemerkt. Om hierover geen discussies
achteraf te krijgen stelt het college voor om 3 maandelijks te rapporteren over de voortgang mid
dels korte mondelinge/schriftelijke rapportages in het informerende deel van de raadsvergadering
(door portefeuillehouder en/of procesmanager). Deze rapportages gaan over inhoud, financiën en
procedures en kijken zowel terug als vooruit. Op basis van de rapportages wordt in overleg met
raad bepaald wat alsnog opiniërend en/of besluitvormend aan de raad zal worden voorgelegd.
Aanvullend op déze rapportages over het Friese Merenproject als geheel zal er ook (wellicht op
andere momenten) worden gerapporteerd over enkele individuele projecten. Het gaat dan in ieder
geval om de projecten:
a. Klassieke Schepenhaven
b. Waterfront Grou
c. Spoorbrug Akkrum
Projecteigenaren
De 36 projecten in het Uitvoeringsprogramma zijn ingedeeld in 3 pakketten; een provinciaal pak
ket, een pakket waterschap en een gemeentelijk pakket (zie bijlage 1). Daar waar het de provin
ciale en waterschapprojecten betreft zal de raad worden geïnformeerd over de voortgang. Waar
het de eigen gemeentelijke projecten betreft komt de raad natuurlijk opnieuw inhoudelijk en fi
nancieel kaderstellend in beeld. Zo zullen er in ieder geval nog inhoudelijke hoofdlijnen vastge
steld moeten worden voor de volgende projecten:
a. Vervangen/verhogen Sylsbrêge Jirnsum
b. Vervangen/verhogen Himdykbrêge Akkrum
c. Reconstructie Meersweg incl. heropenen Gedempte Haven
d. Verhogen brug Biensma
Zodra we zover zijn zullen hierover alternatieven aan de raad worden voorgelegd.
Bijlagen:
Niet van toepassing
Ter inzage:
Niet van toepassing
Besluit/conclusie:
Grou, 17 oktober 2006.
De raad van de gemeente Boarnsterhim,
de griffier, de voorzitter,
M. Frensel p, Schadd-de Boer
3 05 sturingsmogelijkheden raad FMP/ /3