Del c itte. 3 4 december 2006 Brf.002.3110799620/ekl 1. Opdracht 1.1. Totstandkoming en aanpak U heeft ons naar aanleiding van de pre-audit bespreking in de commissie BMM van 26 september 2005 gevraagd nader onderzoek te doen naar de inhuur van derden. Vervolgens is de vraagstelling in overleg met de fractievoorzitters scherper gesteld en opgenomen in het controleprotocol. Wij hebben dit proces in bijlage 1 beschreven. Dit heeft geresulteerd in de volgende opdrachtomschrijving 'Om antwoord te krijgen op de vraag is het van belang dat het college inzicht geeft in het totaalbedrag aan inhuur derden en een specificatie hiervan. In de specificatie wordt aangegeven: Wie wordt waarvoor ingehuurdreden van inhuur kosten inhuur/dekking kosten inhuur. Tevens geeft het college aan wat de beleidslijn is omtrent de inhuur van derden en welke andere regels van toepassing zijn op de inhuur van derden (bijv. inkoop- en aanbestedingsregels). De griffier geeft aan welke ingehuurde derden een waarneming van 5 posten) doorDeloitte moeten worden gecontroleerd op Naleving beleidslijn en andere van toepassing zijnde regels. Beoordelen van de dekking van de inhuur derden, waarbij wordt stilgestaan bij de bevoegdheden. De beleidslijn van het college is door de afdeling Personeel en Organisatie in 2004 in een procedure voor inhuur personeel van derden opgesteld (hierna P&O procedure). Deze procedure door het college geformaliseerd. Wij hebben deze procedure integraal in bijlage 3 opgenomen. Bij deze procedure is ook een aanvraagformulier opgenomen die gehanteerd dient te worden. Doel van ons onderzoek is om vast te stellen of de gemeente volgens de geldende procedure en daarmee dus rechtmatig heeft gehandeld. Door uw gemeente is een overzicht opgesteld van alle ingehuurd personeel van derden in 2005 Op basis van dit overzicht heeft de griffier een selectie gemaakt van de door ons te onderzoeken gevallen van inhuur. Door ons is vervolgens vastgesteld of aan de in de procedurebeschrijving genoemde uitgangspunten is voldaan en of de procedure is gevolgd. Dit hebben wij gedaan door middel van een interview met een medewerker van de afdeling Personeel en Organisatie en het uitvoeren van dossiercontroles. Hierbij is met name gekeken of het aanvraagformulier tijdig en volledig is ingevuld, meerdere offertes zijn aangevraagd en of de uitgaven voldoende door kredieten zijn gedekt. In de volgende paragraaf doen wij u verslag over onze bevmdmgen. 6

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2006 | | pagina 21