2.3.2. Cruciale succesfactoren
- Het succes van een dergelijke visie is gelegen in de herkenbaarheid
ervan voor de verschillende partijen en belanghebbenden. Het moet
een breed gedragen visie zijn.
- De gemeente kan deelnemen aan het project, maar het project kan niet
voortbestaan zonder het commitment en de inzet en advies van
derden, zoals de Kamer van Koophandel en het HBD.
3. Aanpak
Het project bestaat uit drie fasen. Deze fasen worden telkens afgesloten
met besluitvorming door de stuurgroep over het resultaat dat bereikt is in
die fase en het startsein voor de volgende fase.
De fasen die doorlopen moeten worden zijn:
Fase 1 De bewustwording
De bewustwordingsfase bestaat uit een aantal stappen. Door inspiratie,
inventarisatie, onderzoek en analyse komen tot bouwstenen (SWOT-
analyse, doelstellingen en uitgangspunten) voor de input van de volgende
fase. Deze fase wordt afgetrapt met een startbijeenkomst waarbij de
verschillende belanghebbenden worden geïnformeerd over de aanpak.
Fase 2 De visie
Het opstellen van een breed gedragen, stimulerende, uitdagende en
inspirerende visie voor het centrum van Grou op basis van de bouwstenen
(doelstellingen en uitgangspunten) en vernieuwende ideeën die in de
ontdekkingsfase zijn vastgesteld.
Fase 3 De ontwikkeling (optioneel)
Het vaststellen van de kaders van de detailhandelsstructuurvisie en het
maken van een uitvoeringsprogramma voor projecten en werkzaamheden
die voortvloeien uit deze vastgestelde visie en deze implementeren in de
gemeentelijke programma's.
3.1 De bewustwording
Doel
Door inspiratie, inventarisatie, onderzoek en analyse komen tot
bouwstenen (doelstellingen en uitgangspunten) voor de input welke in de
volgende fase wordt uitgewerkt tot een detailhandelsstructuurvisie.
10