2.3.2. Cruciale succesfactoren - Het succes van een dergelijke visie is gelegen in de herkenbaarheid ervan voor de verschillende partijen en belanghebbenden. Het moet een breed gedragen visie zijn. - De gemeente kan deelnemen aan het project, maar het project kan niet voortbestaan zonder het commitment en de inzet en advies van derden, zoals de Kamer van Koophandel en het HBD. 3. Aanpak Het project bestaat uit drie fasen. Deze fasen worden telkens afgesloten met besluitvorming door de stuurgroep over het resultaat dat bereikt is in die fase en het startsein voor de volgende fase. De fasen die doorlopen moeten worden zijn: Fase 1 De bewustwording De bewustwordingsfase bestaat uit een aantal stappen. Door inspiratie, inventarisatie, onderzoek en analyse komen tot bouwstenen (SWOT- analyse, doelstellingen en uitgangspunten) voor de input van de volgende fase. Deze fase wordt afgetrapt met een startbijeenkomst waarbij de verschillende belanghebbenden worden geïnformeerd over de aanpak. Fase 2 De visie Het opstellen van een breed gedragen, stimulerende, uitdagende en inspirerende visie voor het centrum van Grou op basis van de bouwstenen (doelstellingen en uitgangspunten) en vernieuwende ideeën die in de ontdekkingsfase zijn vastgesteld. Fase 3 De ontwikkeling (optioneel) Het vaststellen van de kaders van de detailhandelsstructuurvisie en het maken van een uitvoeringsprogramma voor projecten en werkzaamheden die voortvloeien uit deze vastgestelde visie en deze implementeren in de gemeentelijke programma's. 3.1 De bewustwording Doel Door inspiratie, inventarisatie, onderzoek en analyse komen tot bouwstenen (doelstellingen en uitgangspunten) voor de input welke in de volgende fase wordt uitgewerkt tot een detailhandelsstructuurvisie. 10

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2008 | | pagina 19