jPrestatieveld 3: Informatie, advies en cliëntondersteuning| Doel: Verzorgen van informatie, advies en cliëntondersteuning HefjaaV2007Îs gebruikt om de doelstellingen van de Wmo over het "meedoen makkelijker maken" in de praktijk te brengen. Met de inzet van Meit.nkers als wandelende zorgloketten voor alle 18 dorpen is gekozen voor een laagdrempelige, onbureaucratische opzet van de informatie- en adviesgedachte. Dit is verder gekoppeld aan de toegang tot zorg, welzijn en diensten. De ambities voor de vereenvoudiging van de toegang naar zorg z,Jn^escJ.rev®" in de visie nota 'Wmo ook onze zorg" van mei 2006. Naast de loketfunctie van de Meitinkers is er ons gemeentelijk loket waar inwoners terecht kunnen voor vraqen rond zorg, welzijn en diensten. Hierbij worden we als gemeente ondersteund door bijvoorbeeld instellingen als Mee Friesland en het Algemeen Maatschappelijk Werk (AMW). l'.^n 2011 is 95% van de inwoners van Boarnsterhim bekend met de plek waar hij terecht kan voor informatie, advies en cliëntondersteuning 2 In 2009 worden concrete afspraken met MEE gemaakt over cliëntondersteuning en met het AMW over afname zorguren en spreekpunten 3. In 2009 is de WMO-raad actief die representatief is voor de Wmo- doelgroep WMO beleidsplan 2008 -2011 gemeente Boarnsterhim Mienskipssoarch ek ús soarch' SvdS

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2008 | | pagina 108