jPrestatieveld 3: Informatie, advies en cliëntondersteuning|
Doel: Verzorgen van informatie, advies en cliëntondersteuning
HefjaaV2007Îs gebruikt om de doelstellingen van de Wmo over het "meedoen
makkelijker maken" in de praktijk te brengen. Met de inzet van Meit.nkers als
wandelende zorgloketten voor alle 18 dorpen is gekozen voor een
laagdrempelige, onbureaucratische opzet van de informatie- en adviesgedachte.
Dit is verder gekoppeld aan de toegang tot zorg, welzijn en diensten.
De ambities voor de vereenvoudiging van de toegang naar zorg z,Jn^escJ.rev®"
in de visie nota 'Wmo ook onze zorg" van mei 2006. Naast de loketfunctie van
de Meitinkers is er ons gemeentelijk loket waar inwoners terecht kunnen voor
vraqen rond zorg, welzijn en diensten. Hierbij worden we als gemeente
ondersteund door bijvoorbeeld instellingen als Mee Friesland en het Algemeen
Maatschappelijk Werk (AMW).
l'.^n 2011 is 95% van de inwoners van Boarnsterhim bekend met de plek
waar hij terecht kan voor informatie, advies en cliëntondersteuning
2 In 2009 worden concrete afspraken met MEE gemaakt over
cliëntondersteuning en met het AMW over afname zorguren en
spreekpunten
3. In 2009 is de WMO-raad actief die representatief is voor de Wmo-
doelgroep
WMO beleidsplan 2008 -2011 gemeente Boarnsterhim Mienskipssoarch ek ús soarch' SvdS