Pagina 15
geeft trainingen en lessen aan specifieke (groepen van) sporters/spelers, dansers e.d.;
coacht en stimuleert sporters/spelers, dansers e.d. bij sportieve, conditionele en/of fysieke ontwik
keling;
werft/scout actief deelnemers voor de (sport)trainingsactiviteiten;
ontwikkelt en adviseert en aanzien van de sportorganisatie en het (sport)technisch beleid, brengt dit
tot uitvoering in de praktijk en evalueert prestaties en trainingsresultaten;
stelt binnen gestelde kaders en mogelijkheden een begeleidingsteam samen voor sporters/spelers en
begeleidt de medewerkers, stagiaires e.d.;
4. Samenwerking, afstemming en informatie-uitwisseling
houdt de ontwikkeling van kinderen bij en informeert hierover leidinggevenden en leraren;
onderhoudt contacten met de scholen waar kinderen onderwijs volgen om onderlinge afstemming te
bevorderen en om leerling-gegevens actueel en volledig te houden;
stemt met collega's af over het samenhangend activiteitenpakket en de verdeling van de werk
zaamheden en draagt mede zorg voor een goede samenwerking en voor een goede overdracht;
draagt bij aan het bevorderen van samenwerking en afstemming tussen de betrokken onderwijs-,
sport- en/of cultuurinstellingen;
zorgt mede voor afstemming tussen het trainingsprogramma en het onderwijsaanbod en creëert
toegankelijke en logisch doorlopende verbindingen tussen onderwijs, sport en cultuur;
initieert en organiseert de opzet en uitvoering van projecten, overlegvormen en/of overige groeps
verbanden voor zover relevant voor de realisatie van de doelstellingen van het aanbod aan brede ac
tiviteiten op het gebied van onderwijs, sport en cultuur;
verzorgt ten behoeve van de brede activiteitenprogramma's publicitaire uitingen (pers- en publieks-
artikelen, infobulletins, nieuwsbrieven e.d.) aan ouders/verzorgers, docenten, potentiële deelnemers
e.d.
bouwt en onderhoudt een relevant in- en extern relatienetwerk en stimuleert onderlinge samenwer
king en afstemming tussen onderwijsinstellingen, wijkorganisaties, verenigingen, maatschappelijke
instanties e.d.
5. Deskundigheidsontwikkeling en professionalisering
onderhoudt de beroepscompetenties voor het eigen beroep/de eigen combinatiefunctie, volgt ont
wikkelingen op het eigen vakgebied, bestudeert vakliteratuur en benut waar mogelijk kansen op
deskundigheidsontwikkeling;
neemt deel aan projecten, programma's en activiteiten ten behoeve van eigen deskundigheidsont
wikkeling, collegiale consultatie e.d.
SPEELRUIMTE
de functionaris legt verantwoording af over de inrichting en uitvoering van lessen/trainingen, over de
begeleiding van leerlingen/kinderen, over de bijdragen aan leer-, ontwikkelings- en opvoedingsplan
nen en over de kwaliteit van de werkzaamheden ten behoeve van samenwerking, afstemming en in
formatie-uitwisseling tussen de sectoren;
kaders zijn wet- en regelgeving, kerndoelen, leer- en opvoedingsdoelen en beleidslijnen van de
school, specifieke beleidslijnen en doelstellingen op het gebied van sport en bewegen en/of kunst en
cultuur;
de functionaris neemt beslissingen bij de voorbereiding, organisatie en de begeleiding van lessen li
chamelijke opvoeding, bij de organisatie van het trainingsaanbod en bij het geven van trainingen en
lessen aan specifieke (groepen van) sporters/spelers, dansers e.d.
KENNIS EN VAARDIGHEDEN
K walificatieniveaus
leraar (LO): 5
trainer: 4
Kennis en inzicht
theoretische en praktische didactische en pedagogische kennis en vaardigheden;
kennis van de leerstof;
kennis van het organiseren van trainingsactiviteiten;
2 05 Bijlage Beleid IBS v08-07-09/bpde/1 5