Pagina 16
inzicht in de taak, organisatie en werkwijze van de betrokken school, de vereniging en de overige
maatschappelijke of culturele instellingen;
inzicht in de (mogelijke) kansrijke relaties die de specifieke instellingen onderling (kunnen) onderhou
den en inzicht in de mogelijkheden om deze verbindingen te verdiepen of te verbreden;
Vaardigheden
invoelingsvermogen en communicatieve en sociale vaardigheden;
vaardigheid in het coördineren van medewerkers, vrijwilligers en stagiaires;
vaardigheid in het overdragen van kennis en vaardigheden;
vaardigheid in het samenstellen en organiseren van een samenhangend trainingsaanbod gericht op
het bevorderen van de sportieve, conditionele of fysieke ontwikkeling van kinderen.
CONTACTEN
met leerlingen/kinderen om de LO- en trainingsactiviteiten te bespreken en uit te leggen en om ont
wikkeling, prestaties, resultaten c.q. problemen te bespreken;
met ouders/verzorgers om de voortgang en ontwikkeling van de leerlingen te bespreken;
met (potentiële) deelnemers aan trainingsprogramma's over kansen en mogelijkheden van het brede
aanbod om hen te activeren tot deelname;
met collega leraren/trainers e.d. over de eigen werkzaamheden in de vorm van collegiale besprekin
gen/consultatie;
met onderwijsinstellingen, wijkorganisaties, verenigingen, maatschappelijke instanties e.d. om de
potentiële meerwaarde van samenwerking en afstemming voor zowel de leerling als de instel
ling/organisatie zichtbaar te maken en om onderlinge afstemming te stimuleren.
2 05 Bijlage Beleid IBS v08-07-09/bpde, 16