Pagina 19
vaardigheid in het overdragen van kennis en vaardigheden;
vaardigheid in het organiseren van projecten en processen gericht op het aangaan en verbre
den/verdiepen van onderlinge samenwerking en afstemming.
CONTACTEN
met leerlingen om de leerstof te bespreken en uit te leggen en resultaten c.q. problemen te bespre
ken;
met ouders/verzorgers om de voortgang en ontwikkeling van de leerlingen te bespreken;
met (potentiële) deelnemers aan activiteitenprogramma's over kansen en mogelijkheden van het
brede aanbod om hen te activeren tot deelname;
met collega (senior) leraren over de eigen werkzaamheden in de vorm van collegiale besprekin
gen/consultatie;
met de directie over de begeleiding van de lerarenondersteuner en/of onderwijsassistent om tot na
dere afspraken te komen;
met onderwijsinstellingen, wijkorganisaties, verenigingen, maatschappelijke instanties e.d. om de
potentiële meerwaarde van samenwerking en afstemming voor zowel de leerling als de instel
ling/organisatie zichtbaar te maken en om onderlinge afstemming te stimuleren.
I 05 Bijlage Beleid IBS v08-07-09/bpde/19