De dichtheid in de overige fasen is lager dan in de eerste fase.
Ten tweede gaat het recreatiebeleid Terherne uit van gecentreerd parkeren. In het totaalplan
wordt dit deels wel gedaan (bijvoorbeeld bij de drijvende chalets en stacaravans), maar in fase 1
wordt bij de vakantiewoningen geparkeerd. Het bezoekersparkeren is wel geclusterd aan de ran
den.
Met betrekking tot het Streekplan Fryslân wordt gezegd dat een recreatieve ontwikkeling moet
passen binnen de maat en schaal van de desbetreffende kern. Aangezien het in zijn totaal om een
grote ontwikkeling gaat is de provincie direct betrokken geweest bij het opstellen van het plan.
Vervolg
Na instemming van uw raad wordt het plan verder uitgewerkt. Er zijn nog een aantal onderzoe
ken welke gedaan moeten worden met betrekking tot onder andere verkeerstoename, ontsluiting,
relatie en invloed op Sneekermeergebied (Natura 2000).
Ook dienen er nog privaatrechtelijke afspraken vastgelegd te worden zoals een realisatieovereen
komst of exploitatieplan, planschadeovereenkomst, etc.
Op het moment dat hier duidelijkheid over is, kan het beeldkwaliteitplan en het bestemmingsplan
opgesteld worden en kan de planologische procedure in gang worden gezet.
Kanttekeningen:
Zoals hierboven beschreven moeten er nog een aantal onderzoeken uitgevoerd worden. Dit kan
consequenties hebben voor de verdere planuitwerking.
Er is overleg gevoerd met:
Provincie, afdeling BOP, brandweer
Toetsing conform beslisboom (argumentatie)
UITGAVEN:
Niet van toepassing.
INKOMSTEN:
Niet van toepassing.
CONSTATERING BESLISBOOM
Ten tijde van dit raadsvoorstel wordt er een intentieovereenkomst met Rotteveel M4 afgesloten
waarin staat vastgelegd dat Rotteveel M4 56 ambtelijke uren vergoedt. Overige uren worden toe
geschreven aan de reguliere ambtelijke uren.
Financiën:
Niet van toepassing.
Uitvoering:
Na instemming kan het plan verder uitgewerkt worden. Ook moeten de onderhandelingen met
dhr. Hooghiemster verder gevoerd worden. Uiteindelijk kan de planologische procedure opgestart
worden.
De 14 chalets uit fase 1 kunnen gerealiseerd worden binnen het vigerende bestemmingsplan. De
ze worden voor de zomer van 2010 geplaatst.
Communicatie:
Wanneer de planologische procedure in gang wordt gezet, wordt er vooroverleg gevoerd met be
trokken partijen. Tot die tijd houdt Rotteveel M4 de standplaatshouders op de hoogte middels
nieuwsbrieven.
Pagina 3
4 01 besluitvormend raadsvoorstel Tusken de Marren/bpgb/3