instanties. Een centrum moet centraal gelegen zijn en makkelijk toegankelijk zijn Een centrum waar de samenwerking tussen betrokken instellingen goed geregeld is. en waar de hulp zoekende met een vertrouwde/dezelfde contact persoon een goed contact/vertrouwensband mee kan opbouwen zodat het gezin of de persoon bij de juiste hulp terecht komt. en deze niet uit het beeld verdwijnt als ze hulpbehoevend zijn. Een centrum met een aantal specialisten op het gebied van voeding een socioloog /maatschappelijk werker en misschien een kinderpsycholoog. Een centrum (als het nodig is) waar ik op ieder moment terecht kan. Een vlot en aardig team! Een deskundig team dat bij problemen direct kan doorverwijzen naar de juiste persoon/instantie. Waar ouders serieus genomen worden, want de drempel naar de stap om hulp te zoeken is voor veel ouders al hoog genoeg. Een fijne ontmoetingsplek in een gebouw waar iedereen terecht kan Een gebouw, vrij om in en uit te lopen Een gezamenlijk telefoonnummer, internetadres en wellicht bezoekpunt. Goed naamsbekendheid geven aan CJG. Een groot centrum voor pedagogische hulpverlening, maatschappelijk werk, cb. Alles waar een ouder behoefte aan heeft met betrekking tot de opvoeding omgaan met ziekte/ overlijden van een ouder, etc, van een kind in 1 centrum Een inloopkantoor binnen het gemeentehuis. Laagdrempelig voor iedereen beschikbaar! Inspelen op de wensen/problemen van het gezin. Een instelling waar iedereen met zijn problemen naar toe kan zonder lange wachttijden en het aanspreekpunt altijd de zelfde is. Op deze manier leren de medewerkers van het CJG de individuele situatie van elk gezin over een langere tijdsperiode kennen. Een laagdrempelige voorziening waar voor iedereen duidelijk is met wat voor vragen ze terecht kunnen en wat voor hulp/ondersteuning er kunnen krijgen. Een laagdrempelige organisatie waar de lijnen kort zijn en waar je als uniek persoon wordt geholpen ën niet als "nummer". Bovendien moet het niet betuttelend maar ondersteunend zijn zodat jé als ouders ook durft uit te komen voor je onzekerheden en vragen omdat dit vaak al een hele stap is. Een laagdrempelige instantie die toegankelijk is voor iedereen, met korte lijntjes en korte wachttijden. Een laagdrempelig centrum waar iedereen naar toe zou gaan voor eventuele vragen/problemen over opvoeden. Een locatie waar je met alle vragen terecht kunt op gebied van gezondheid en opvoeding. Dit dient voor kinderen van 0 tot en met 23 jaar. Van consultatiebureau tot (school)-arts. Alle gegevens van de jeugd op één plek. Een locatie, bijvoorbeeld op gemeentehuis, met daarnaast spreekuren op locatie bij de huisarts.bijvoorbeeld of op scholen. Een loket voor alle vragen met betrekking tot de opvoeding van kinderen. Een loket voor alle opvoedingsvragen en ondersteuning beschikbaar op korte afstand en laagdrempelig. Een loket voor alle vragen over gedrag, gezondheid, etc. van kinderen. Nu is alles versnipperd. Mogelijkheid tot een spreekuur net zoals bij de huisarts lijkt me goed. Een open en toegankelijk info centrum met een niet al te ambtelijke uitstraling en aanpak waar je op een manier kan praten met iemand terwijl je privacy gewaarborgd is, dus geen grote open balie waar je en plein publique je woord moet doen. Een plaats waar alles samenkomt: de schoolarts, consultatiebureau enz. Als alle mensen naar deze plek komen, is het niet te zien of je een 'probleem' hebt of gewoon op een reguliere afspraak komt. Verder moet de jeugd zich hier op haar gemak voelen. Een plek waar ouders en kinderen terecht kunnen met vragen en waar zij verder worden geholpen. Hetzij dat ze doorverwezen worden of dat het binnen het centrum kan. Korte

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2010 | | pagina 36