je dossier komt te staan datje hulp nodig hebt bij opvoeding, is vaak nog zo'n taboe....elk kind anders en elke ouder ook. Ben zelf leerkracht, maar heb ook vaak vragen over mijn eigen kinderen. Ouders die vragen hebben direct geholpen worden en niet last hebben van de wel bekende wachtlijsten o.d. Overzichtelijk op een centrale plaats. Overzichtelijke website, 1 telefoonnummer en advies waar ouders dat willen, thuis of tijdens een spreekuur. Periodiek spreekuur op afspraak. Liefst ook afspraakmogelijkheden in de avonduren Sluit het aan op een callcenter en richt een wekelijks inloopdag op het gemeentehuis in. dan zie je na een halfjaar wel of er behoefte is. Telefonische en gewone spreekuren, wel op afspraak. Div vestigingen bijv bij consultatiebureaus of scholen Toegankelijk, met mensen die veel kennis van zaken hebben of weten waar ze de desbetreffende informatie kunnen vinden. Ook heel breed, in die zin dat ze over veel dingen wat weten en niet alleen de standaard situaties. Bv over het opvoeden van meerlingen en andere uitzonderlijke situaties. Toegankelijk en gezellig Verlengstuk van het consultatiebureau, later in samenwerking met basisonderwijs, middelbaar onderwijs. Ook moeten leerkrachten makkelijk toegankelijkheid krijgen, kinderen hebben het soms zo moeilijk, laat er dan ook een goede ingang zijn, waardoor de kinderen goed en snel geholpen kunnen worden. Vrolijk mooie kleuren ruim op gezet Vooral praktisch en duidelijk naar de ouders toe. Vragen via de website, en antwoord krijgen van de deskundigen op dat gebied, en evt. inlichtingen over afwijkend gedrag voor die leeftijdscategorie in het algemeen Wat belangrijk is,is dat als je binnenstapt je je welkom voelt en niet het gevoel hebt in een gebouw binnen te lopen wat star en stug aandoet. Mensen die om hulp komen zijn vaak al onzeker, dat gevoel zou bij binnenkomst al weg moeten glijden. Dus licht en kleur en een uitnodigende sfeer Website waar je veelgestelde vragen kunt vinden met een e-mailadres waar je overige vragen kunt stellen en persoonlijk antwoord krijgt Wekelijkse spreekuren, duidelijke website,folders bij huisarts en bibliotheek. Anoniem meldpunt Zou ik niet weten. Het invullen van mijn wensen mbt CJG heb ik ingevuld op basis van "stel dat ik problemen zou hebben". Zoals eerder vermeld zijn er in ons gezin altijd weinig problemen geweest, en de kinderen ontwikkelen zich goed. Voor ons dus geen enkele aanleiding om gebruik te maken van de diensten van CJG. Als ik problemen zou hebben, zou ik in eerste instantie via de website van CJG gaan zoeken. Zou ondergebracht kunnen worden in multifunctionele ruimte bijv, bij bibliotheek/ school, vanwege de laagdrempeligheid, niet alleen open op kantooruren ruimte waar ook cursus gegeven kan worden.

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2010 | | pagina 39