Pagina 3 Wij stellen u voor om een budget van 130.300 en 297.700 voor respectievelijk de infrastructuur nabij de scholen in Akkrum en Grou over te hevelen van 2011 naar 2012 en dezelfde bedragen ten laste van het reke ningresultaat toe te voegen aan de bestemmingsreserve budgetoverheveling en als dekking in 2012 vrij te la ten vallen ten laste van dezelfde reserve. Programma 6 6.1 Vervangen gymtoestellen Voor de vervanging van afgekeurde gymattributen is in de loop van 2011 conform offerte opdracht verleend, alleen is de vervanging nog niet gerealiseerd. We stellen u daarom voor om 11.000 over te hevelen van 2011 naar 2012 en hetzelfde bedrag ten laste van het rekeningresultaat toe te voegen aan de bestemmingsreserve budgetoverheveling en als dekking in 2012 vrij te laten vallen ten laste van dezelfde reserve. 6.2 Periodieke keuring elektrische installaties Dde verplichte technische periodieke controle van elektrische installaties bij scholen en gymzalen is de op dracht verstrekt maar het werk nog niet uitgevoerd. We stellen u daarom voor om 12.000 over te hevelen van 2011 naar 2012 en hetzelfde bedrag ten laste van het rekeningresultaat toe te voegen aan de bestemmingsreserve budgetoverheveling en als dekking in 2012 vrij te laten vallen ten laste van dezelfde reserve. 6.3 f inrichting tijdelijke uitbreiding It Raerderhiem Voor de 1e inrichting is een budget beschikbaar gesteld van 16.184 dat wordt gedekt door een onttrekking aan de bestemmingsreserve IHP. De beoogde inrichting is nog niet gerealiseerd waarmee ook de kosten en onttrek king aan de reserve, op basis van de voorlopige beschikking moeten doorschuiven naar 2012. Wij stellen u voor zowel de baten als lasten van de begroting te verhogen met 16.184 ten behoeve van de 1e inrichting van de tijdelijke uitbreiding van It Raerderhiem en de gelijktijdige onttrekking aan de bestem mingsreserve IHP. Programma 7 7.1 Abbemastate In het kader van de ontwikkelingen rond Abbemastate is afgelopen jaar het volledig perceel, zowel het ge deelte dat in eigendom over gaat aan de ontwikkelaar als het gedeelte ten behoeve wegen/parkeren e.d.. De volgende stap is de overdracht van de betreffende grond middels een grondruil aan de ontwikkelaar. De mid dels de grondruil aan te kopen grond wordt door de gemeente geactiveerd en de te verkopen grond resulteert in een incidentele baat. De grondruil is nog niet gerealiseerd met als gevolg dat de incidentele baat van 171.500 nog niet is gerealiseerd. Omdat de aankoop van de grond een niet-jaargebonden activiteit betreft, gaat de betreffende investering door deze niet af te sluiten automatisch over naar 2012. De verkoop van de grond is een jaargebonden activi teit/exploitatie activiteit, waarvoor wederom wordt gevraagd deze over te hevelen. In de bestemmingsreserve Budgetoverheveling is reeds rekening gehouden met deze baat. Wij adviseren u de baat uit de verkoop over te hevelen naar 2012 en toe te voegen aan de bestemmingsreser ve budgetoverheveling. 7.2 Herstructurering Tot en met 2011 was er voor de BV Herstructurering een jaarlijks budget beschikbaar van 35.000 voor de ac tiviteiten van de BV. In het kader van het Saneringsplan 2010 komt deze bijdrage met ingang van 2012 volledig te vervallen en wordt overgegaan tot liquidatie van de BV. Vanwege de afbouw van activiteiten zijn de kosten van de BV achter gebleven bij de raming. Wij hebben eind 2011 besloten om de vrij vallende middelen aan te wenden voor een onderzoek naar de af spraken tussen de gemeente en Elkien in het kader van de BV inclusief de afwikkeling van het convenant. De uitkomsten van het onderzoek moeten uiteindelijk leidden tot de liquidatie van de BV. Wij stellen u voor een budget van 30.000 middels 'overheveling' in 2012 beschikbaar te stellen ten behoeve van het onderzoek naar de afspraken tussen de gemeente en Elkien in het kader van de BV Herstructurering en het 'convenant', de afwikkeling van het convenant en de liquidatie van de BV Herstructurering. 3/8 3 03 budgetverheveling van 2011 naar 2012 definitief.doc/3

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2012 | | pagina 19