Financiële consequenties
De volledige uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats voor rekening en risico van NSVastgoed. De ge
meente neemt een deel van de kosten in de vorm van een subsidiebijdrage voor haar rekening. De kosten van
de subsidiebijdrage van de gemeente worden volledig gedekt door de toegezegde subsidies van het Rijk en de
Provincie.
Na in gebruik name van de P+R voorziening is de gemeente een jaarlijkse bijdrage verschuldigd van €3.233
(prijspeil 2011). Voor 2012 wordt voorlopig rekening gehouden met 50%= 1650, omdat dit bedrag verschul
digd is na de aanleg van de P+R voorziening. De structurele lasten kunnen worden gedekt binnen het budget
voor spoorwegovergangen onder het product wegen
Uitvoering
Zodra de gemeente in stemt met de concept Overeenkomst realisatie, beheer en onderhoud van onbetaalde
P+R voorzieningen nabij station Grou - Jirnsum.
Communicatie
In overleg met NS Poort, provincie en gemeente start en voortgang van de aanleg van het P+R terrein publice
ren.
Bijlagen:
Geen
Ter inzage:
Overeenkomst realisatie, beheer en onderhoud van onbetaalde P+R voorzieningen nabij station Grou-Jirnsum;
Bijlage A: tekening Definitief ontwerp P+R terrein station Grou-Jirnsum
Bijlage B: Ontwerprichtlijn NS-Parkeerterreinen;
Bijlage C: instelniveau instandhouding en hersteltijden;
Bijlage D: Bewegwijzering ANWB
Bijlage E: concept overeenkomst met de belastingdienst
Besluit:
conform voorstel
afwijkend te weten:
Grou,
De raad van de gemeente Boarnsterhim,
de griffier, de voorzitter,
A.G.M. Rutten T. Baas
3 04 raadsvoorstel aanleg P+R terrein station Jirnsum Grou.doc/4
4/6