Financiële consequenties De volledige uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats voor rekening en risico van NSVastgoed. De ge meente neemt een deel van de kosten in de vorm van een subsidiebijdrage voor haar rekening. De kosten van de subsidiebijdrage van de gemeente worden volledig gedekt door de toegezegde subsidies van het Rijk en de Provincie. Na in gebruik name van de P+R voorziening is de gemeente een jaarlijkse bijdrage verschuldigd van €3.233 (prijspeil 2011). Voor 2012 wordt voorlopig rekening gehouden met 50%= 1650, omdat dit bedrag verschul digd is na de aanleg van de P+R voorziening. De structurele lasten kunnen worden gedekt binnen het budget voor spoorwegovergangen onder het product wegen Uitvoering Zodra de gemeente in stemt met de concept Overeenkomst realisatie, beheer en onderhoud van onbetaalde P+R voorzieningen nabij station Grou - Jirnsum. Communicatie In overleg met NS Poort, provincie en gemeente start en voortgang van de aanleg van het P+R terrein publice ren. Bijlagen: Geen Ter inzage: Overeenkomst realisatie, beheer en onderhoud van onbetaalde P+R voorzieningen nabij station Grou-Jirnsum; Bijlage A: tekening Definitief ontwerp P+R terrein station Grou-Jirnsum Bijlage B: Ontwerprichtlijn NS-Parkeerterreinen; Bijlage C: instelniveau instandhouding en hersteltijden; Bijlage D: Bewegwijzering ANWB Bijlage E: concept overeenkomst met de belastingdienst Besluit: conform voorstel afwijkend te weten: Grou, De raad van de gemeente Boarnsterhim, de griffier, de voorzitter, A.G.M. Rutten T. Baas 3 04 raadsvoorstel aanleg P+R terrein station Jirnsum Grou.doc/4 4/6

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 2012 | | pagina 50