U. Voorstel tot vaststelling van een nieuw
Algemeen Ambtenarenreglement.
GEMEENTE IDAARDERADEEL
GROUW
No. 311^.
Aan de gemeenteraad.
Grouw, T december 1966.
Als gevolg van de vele wijzigingen, welke in de loop der jaren in
het Algemeen Ambtenarenreglement voor deze gemeente zijn aangebracht en
van de wijzigingen, welke in de afgelopen maanden door het Centraal Bu
reau inzake gemeenschappelijke behandeling van gemeentelijke personeels
aangelegenheden ter vaststelling zijn aanbevolen, dreigt het Algemeen
Ambtenarenreglement, dat dateert van 27 oktober 1952, door onoverzichte
lijkheid voor de praktijk onleesbaar te worden.
Ter opheffing van dit bezwaar achten wij het van groot belangdat
ter vervanging van het bestaandeeen geheel nieuw Ambtenarenreglement
wordt vastgesteld, waarin zijn verwerkt:
1. de tot heden door de raad sedert 27 oktober 1952 vastgestelde wijzi
gingen en aanvullingen;
2. de thans door het Centraal Bureau geadviseerde wijzigingen c.q,. aan
vullingen, welke enerzijds verband houden met de inwerkingtreding van
de nieuwe Algemene Burgerlijke Pensioenwet en anderzijds het gevolg
zijn van het voortdurend in beweging zijn van de materie rond de
rechtspositie en van de ontwikkelingen in het personeelsbeleid.
Voor de inhoud der voorgestelde wijzigingen, c.q,. aanvullingen en
de toelichting daarop mogen wij u verwijzen naar de bijlagen OB nr.
25062 (bldz. 1 t/m 28) en OB nr. 25275 (bldz. 1 t/m 20).
Ingevolge artikel 116 van het Algemeen Ambtenarenreglement kan om
trent de door het Centraal Bureau voorgestelde wijzigingen plaatselijk
overleg achterwege worden gelaten.
Op grond van het bovenstaande stellen wij u voor:
a. te besluiten tot intrekking van het bij raadsbesluit van 27 oktober
1952 vastgestelde Algemeen Ambtenarenreglement, zoals dat sedertdien
is gewijzigd.;
b. vast te stellen het hierbij overgelegde concept-Algemeen Ambtenaren
reglement.
In dit concept-Algemeen Ambtenarenreglement zijn derhalve alle bo
venbedoelde wijzigingen verwerkt.
Burgemeester en wethouders
der gemeente Idaarderadeel
K. J.Vrijling burgemeester.
D.Smits secretaris.