E. Gevolgde series-aantal lessen-aantal leerlingen-beoordeling. Gevolgde maatstaf bij de beoordeling: 4 zeer goed 3 goed 2 net voldoende 1 onvoldoende. Naam v.d. serie Aantal lessen Aantal leerl Beoor deling We gaan op reis klas 1+ 3 32 U/3 Praktijkrekenen klas U 6 36 3 Kijk, als je tekent, zie je meer klas 5 10 29 3 Kijk, als je tekent, zie je meer klas 6 10 30 3 Verkennen en ontdekken (klas 5) 15 29 3 Verkennen en ontdekken (klas 6) 15 30 U/3 Naar het voortgezet onderwijs klas 6 3 31 2/1 Ontdekkingen in de samenleving klas 6) 6 31 3 F. Begeleidend materiaal. Het begeleidend materiaal is (zie de bijlagen). in alle gevallen zeer goed te noemen G. Kenmerken van de o.t.v. die wij als grote voordelen hebben erv? 1de actuele berichtgeving. Vergelijk de uitzending Ontdekkingen in onze samenleving en Het Apollo project (Verkennen en ontdekken). 2. het vermogen van enscenering en dramatisering van de versterkte informa ties. Bijv. het nemen van natuurkundeproeven en de snelle afwisseling in een les van b.v. spreker-proef-film-foto-, 3. "vakleerkracten"deskundigen dus, brengen bepaalde leerstofeenheden op een wijze, die de klasseleraar hem nooit kan verbeteren. (Voorbeeld: Kijk, als je tekent, zie je meer). H. Roostermoeilijkheden. 1. in verscheidene gevallen vallen de uitzendingen samen met de pauze. 2. sommige uitzendingen vallen op handwerkuren. De moeilijkheden "11' en "2" zijn gedeeltelijk op te lossen door het pro grammaboekje van de nieuwe cursus tijdig-bijv. in juni-naar de scholen te zenden. Bij het samenstellen van lesrooster en urentabel kan dan rekening worden gehouden met de t.v. lessen. 3. middaguitzendingen beginnen om 2 uur. De tijd van 1.30 uur tot 2 uur is dan moeilijk productief te maken.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen Idaarderadeel 1935-1983 | 1969 | | pagina 19