E. Gevolgde series-aantal lessen-aantal leerlingen-beoordeling.
Gevolgde maatstaf bij de beoordeling: 4 zeer goed
3 goed
2 net voldoende
1 onvoldoende.
Naam v.d. serie
Aantal
lessen
Aantal
leerl
Beoor
deling
We gaan op reis klas 1+
3
32
U/3
Praktijkrekenen klas U
6
36
3
Kijk, als je tekent, zie je
meer klas 5
10
29
3
Kijk, als je tekent, zie je
meer klas 6
10
30
3
Verkennen en ontdekken (klas
5) 15
29
3
Verkennen en ontdekken (klas
6) 15
30
U/3
Naar het voortgezet
onderwijs klas 6
3
31
2/1
Ontdekkingen in de
samenleving klas 6)
6
31
3
F. Begeleidend materiaal.
Het begeleidend materiaal is
(zie de bijlagen).
in alle
gevallen zeer goed te
noemen
G. Kenmerken van de o.t.v. die wij als grote voordelen hebben erv?
1de actuele berichtgeving. Vergelijk de uitzending Ontdekkingen in onze
samenleving en Het Apollo project (Verkennen en ontdekken).
2. het vermogen van enscenering en dramatisering van de versterkte informa
ties. Bijv. het nemen van natuurkundeproeven en de snelle afwisseling in
een les van b.v. spreker-proef-film-foto-,
3. "vakleerkracten"deskundigen dus, brengen bepaalde leerstofeenheden op
een wijze, die de klasseleraar hem nooit kan verbeteren. (Voorbeeld:
Kijk, als je tekent, zie je meer).
H. Roostermoeilijkheden.
1. in verscheidene gevallen vallen de uitzendingen samen met de pauze.
2. sommige uitzendingen vallen op handwerkuren.
De moeilijkheden "11' en "2" zijn gedeeltelijk op te lossen door het pro
grammaboekje van de nieuwe cursus tijdig-bijv. in juni-naar de scholen te
zenden. Bij het samenstellen van lesrooster en urentabel kan dan rekening
worden gehouden met de t.v. lessen.
3. middaguitzendingen beginnen om 2 uur. De tijd van 1.30 uur tot 2 uur is
dan moeilijk productief te maken.