m id L eeuwaraen J life (S.-S landhoofden zijn ingeheid. Op de foto kunt u, aan de linkerkant, nog juist de heistelling zien. De brug krijgt uiteraard heel wat bescheidener afmetingen dan het viadukt, maar toch is ook de bouw hiervan een flink karwei. De lengte wordt ruim 44 meter en de doorvaartopening 12 meter. De breedte is 22 meter, met on geveer dezelfde verdeling als bij het via dukt. Wanneer u de foto verder bekijkt, dan ziet u nog een deel van het uitbreidings plan ,,'t Nijlan", van het daaraan gren zende toekomstige recreatiegebied, van het industrieterrein Van Harinxmakanaal en van de nieuwe veemarkt, plus par keerterrein aan de Heliconweg. We mo gen dus wel met recht zeggen, dat we hier een groot stuk groeiend Leeuwarden overzien. Op dit kaartje zijn de belangrijkste bij zonderheden van de fpto aangegeven: 1Harlingervaart. 2. Spoorweghaven. 3. Spoorwegemplacement. 4. Spoorlijn naar Zwolle. 5. Spoorlijnen naar Staveren en Harlingen. 6. Harlingertrekweg. 7. Snekerkade. 8. Marshallweg. 9. Julianalaan (ringweg). 10. Heliconweg (ringweg). 11. Tesselschadestraat. 12. Toekomstig viadukt over spoorweg emplacement (ringweg). 13. Toekomstige brug over Harlinger vaart (ringweg). 14. Uitbreidingsplan ,,'t Nijlan". 15. Recreatiegebied. 16. Industrieterrein. 17. Nieuwe veemarkt. 18. Parkeerterrein nieuwe veemarkt. Het ringweg-tracé is op het kaartje met een dikke lijn aangegeven.

Historisch Centrum Leeuwarden

Leeuwarder Gemeenschap | 1960 | | pagina 12