„We zullen nog meer van ons laten hop. Ei kaal gebied te wachten. Leeuwarden zier va (21) doet erg geheimzinnig. Hij is de pblic In het verduisterde en schaars verlicl atel zit het trio op kale clubs en bank; Mietma, Wal (19); „protest-painters" (protestsclders heid door de belangstelling van med als stukken in de onbewoonbaarverklaard.voni gens de kunstwereld wakker willen ichut schilderen. Hebben „Les gar<;ons Di) y's" succes gehad? Wie de plasticstrippen op zij schuift kijkt een beetje angstig de steile trap op, waarvan de leuningen versierd zijn met de kroonkurken van een bekend merk bier. De duistere trap leidt naar een voorhang waarachter de expositie van het drietal schuil gaat; olieverfschilderijen en glass-art. De schreeuwen de kleuren hebben een eigenaar dige uitwerking in het halfver- lichte vertrek. De namen van de doeken zijn soms goed geko zen, soms is er ook geen wijs uit te worden. Naam en doek zijn dan niet met elkaar in ver band te brengen en voor een leek is het modern geklieder zon der meer, of de doeken nu in de Prinsentuin hangen of hier in een half verrot pakhuis dat op gekalefaterd is met netten en kleurige doeken. Het atelier is boven. Een trap, die moeilijk te nemen is, is de toegang. Op de zolderkamer is het behaaglijk warm. Een hout kachel heeft assistentie van een electrisch kacheltje, dat direct opvalt omdat slechts een oran je schemerlamp het vertrek in direct verlicht. Het is niet be-

Historisch Centrum Leeuwarden

Leeuwarder Gemeenschap | 1966 | | pagina 12