1940. II. 198—203. UITGAVEN. 198 Jaarwedde van den Secretaris 7.125, Zie de toelichting bij volgno. 196. 199 Jaarwedde van den Ontvanger 4.800, De ontvanger trad in functie 1 October 1935. De jaarwedde bedraagt sedert 1 October 1939 4.800, Zie de toelichting bij volgno. 196. 200 Presentiegelden der leden van den Raad2.668, Het presentiegeld ad 4,per vergadering is vastgesteld bij besluit van Gedeputeerde Staten van Friesland d.d. 5 Augustus 1936, no. 104. Gerekend wordt op 23 vergaderingen voor 29 leden, is 23 X 29 X/ 4,- 2.668, 201 Jaarwedde van den Archivaris 3.150, De jaarwedde is geregeld bij raadsbesluit van 7 April 1936. 202 Jaarwedden van de ambtenaren en bedienden ter gemeente-secretarie, den concierge en de boden en van het kantoor van den gemeente-ontvanger76.900, Deze post is als volgt samengesteld A. Secretarie (behalve de afdeelingen Burgerlijke Stand en Bevolking en Militaire Zaken). 1 hoofdcommies-redacteur4.310, 1 hoofdcommies- 3.780, 1 hoofdcommies- 3.600, 1 hoofdcommies (s/3 f 3.150,b Vs X ƒ3.300,- 3.200, 7 commiezen, 6 a ƒ3.060,1 a ƒ2.910,- 21.270, 6 adjunct-commiezen le klasse, 1 a2.610,,3 af 2.655,1 ^2.700, en 1 a 2460,—- 15.735,— 2 adjunct-commiezen 2e klasse, a ƒ2.160,- 4.320, 3 2e klerken, 1 a ƒ1.710,—1 a 1.687,50 (fu X/1.620, 3/. X ƒ1.710,—) en 1 a 1.680,X 1.620,— X ƒ1.710,—) - 5.077,50 1 tijdelijke beambte- 1.598, 1 machineschrijver (1/6 X 650,f '76 Xf 750,- 734, 3 tijdelijke machineschrijvers- 2.013,50 B. Kantoor van den gemeente-ontvanger: 1 le klerk - 2.655, 1 2e klerk - 2.025, C. Boden en concierge: 2 boden a ƒ1.900,- 3.800, 1 hulpbode a 14,per week- 732, 1 concierge- 1.800, kosten kleeding van de boden - 250, Totaal76.900, De jaarwedden zijn geregeld bij raadsbesluit d.d. 7 April 1936 en met betrekking tot de boden bij dat van 18 October 1939. 203 Schrijf- en bureaubehoeften, briefporten, vrachtloonen en andere kleine uitgaven1.730, Voor schrijf- en bureaubehoeften e.d. wordt geraamd 1.450,naar het gemiddelde der uitgaven over 1937 en 1938. Wegens noodzakelijke aanschaffing van een nieuwe schrijfmachine moet 280, worden uitgetrokken. Uit dezen post worden eveneens bestreden de kosten terzake van het kantoor van den gemeente-on tvanger. 46 II. 204—210. 1940. UITGAVEN. 204 Centrale inkoop van bureaubehoeften2.000,- Uit dezen post worden aangekocht diverse bureaubehoeften voor de secretarie, diensten en bedrijven, die bij grootere hoeveelheden kunnen worden aangeschaft. Al naar gelang deze benoodigdheden uit voorraad worden betrokken, worden de kosten daarvan over geboekt op de daarvoor bestemde posten en aan de andere diensten en bedrijven in rekening gebracht en in ontvangst op volgnummer 15 verantwoord. 205 Druk- en bindwerk10.600 Voor druk- en bindwerk wordt geraamd: a. loon van den gezel-zetter-drukker a 32,40 per week, is rond 1.690, b. onderhoud drukpers en machines- 110, c. drukwerk - 5.800, d. bindwerk- 700, e. aankoop papier - 1.800, aankoop drukpers-onderdeelen- 500, Samen 10.600, Uit dezen post worden ook bestreden de uitgaven terzake van het kantoor van den gemeente-ontvanger. Zie ook volgno. 15. De bezoldiging sub a is geregeld krachtens raadsbesluit van 7 April 1936. 206 Onderhouden en schoonhouden van het gebouw of vertrek bestemd voor de vergadering van den Raad en van Burgemeester en Wethouders, voor de Secretarie der gemeente en voor den Gemeente-ontvanger8.176,- Blijkens de begrooting voor het bedrijf der gemeentewerken wordt geraamd voor onder houd etc. van het Stadhuis6.468, Voor kosten van het kantoor van den gemeente-ontvanger in het gebouw aan den Wissesdwinger- 800, Voor kosten van het bureau, gevestigd in het gebouw Raadhuisplein 30 - 908, Samen8.176, Vergelijk volgnos. 13 en 110; 91 b; 15 en 112 begrooting gemeentewerken. Het ligt in het voornemen de herstelkosten van het bordes en die der dakvernieuwing, in totaal ge raamd op 3.360,alsmede die van het aanbrengen van een nieuwe kap en der ver nieuwing van de centrale verwarming gebouw Raadhuisplein 30 1/t Xf 2.690,H alg. kosten) ƒ807,over vijf jaren te verdeelen. Zie volgno. 24 der ontvangsten en volgno. 267 onder de uitgaven. 207 Onderhoud en aankoop van meubelen voor die gebouwen of vertrekken 867,- Blijkens de begrooting voor het bedrijf der gemeentewerken wordt geraamd voor onder houd etc. van de meubels in het gemeentehuis 637,en voor het gebouw Raadhuis plein 30 l/4 Xƒ 120,— 30,—. Vergelijk volgnos. 14 en 111; 16 en 113 begrooting gemeentewerken. Voorts wordt op dezen post geraamd een bedrag van 200,voor een nieuwe stalen kast voor de secretarie-afdeeling algemeene zaken wegens noodzakelijke uitbreiding van bergruimte. 208 Verlichting en verwarming3.593,- Vergelijk volgnos. 17 en 114; 15 en 112 begrooting gemeentewerken. 209 Abonnement op het Staatsblad, Provinciaal blad en de dag-, week- of maandbladen en den aankoop van boeken 450,- Voor 1940 wordt een bedrag van ƒ450,geraamd. 210 Archief 2.160,- De kosten van het archief worden geraamd als volgt: 47

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1940 | | pagina 93