- 100 -
Volgno. 640
1Een lid wees er op, dat de
bij volgno. 640 gegeven toe
lichting niet in overeenstem
ming is met het voor de
plaatselijke V.V.V. in de be
groting vermelde bedrag.
In de aanbiedingsbrief is abu
sievelijk vermeld, dat in de
ontwerp-begroting 13.000,--
is geraamd wegens bijdrage in
de salariskosten. Bit is echter
niet juist. Er is slechts
10.500,-- geraamd. De.arom moet
de raming niet met 6.500,--
maar met 9*000,-- worden ver
hoogd
Volgno. 664
1Een lid deed de suggestie het
exploitatietekort van de stads
autobusdienst te drukken door
het maken van reclame op en in
de bussen, hetgeen inkomsten
zal opleveren.
Bit wordt onderzocht in overleg
met de N.T.M.
Een lid vroeg of na do ver
hoging van de stadsbustarioven
de inkomsten ook inderdaad zijn
verhoogd of is het gebruik te
ruggelopen?
De inkomsten zijn door de tariefs-,
wijziging wel hoger geworden,
doch do daling van het aantal
passagiers -welke daling mogelijk
met de tariefsverhoging verband
houdt- hoeft een deel van de
extra inkomsten opgeslokt.
Een ander lid vroeg wanneer de
nieuwe stadswijken in do stads
autobusdiensten worden opge
nomen. Is hot ook mogelijk de
diensten in de avonduren uit
te breiden en deze tot een
later tijdstip te laten
functioneren?
De nieuwe lijnen naar dé noorde
lijke en zuidoostelijke wijken
zijn op 24 april 19°7 geopend.
Hoewel een uitbreiding van de
diensten on oen grotere fre
quentie uit een oogpunt van
serviceverlening aantrekkelijk
zijn, zou dit veel gold gaan
kosten, 'waartegenover een naar
verhouding veel gering:».'inkomsten
stijging zou staan. Overigens
wordt opgemerkt, dat de bezet
tingsgraad van de bussen in do
avonduren gering is.
Een lid vroeg of de Neder
landse Tramweg Maatschappij
acoord blijft gaan met de hui
dige regeling. Zij draagt wel
elk jaar een deel van hot ver
lies.
De Nederlandse Tramweg Maatschap
pij heeft in 1966 voorgesteld het
aantal lijnen uit te breiden
-deze lijnon zijn er op 24 april
1967 bijgekomen- op basis van de
bestaande kostenverdeling. Do
vraag v/ordt dan ook bevestigend
boan tv/oord.