■KI* -26- 123. Kunnen we enige reële vaarde toekennen aan de in bijlage 1 vermelde gegevens met betrek king tot het tijdstip van uit voering der verken, 01 is dit stuk alleen maar een soort ver langlijst? 134. Zal de verhoging van de spoorbaan door middel van een aardebaan of door middel van een viaduct op palen plaats vinden? 125. Is het mogelijk in het kader van het omhoog brengen van de spoor baan een zuidelijke toegang tot het station te maken? Over de volgorde binnen de kolom "1969" van bijlage 1 is nog op te merken, dat bovenaan zijn geplaat de verken waarvoor de Raad kre dieten beschikbaar heeft gesteld, waarvoor (eventuele) subsidies zijn toegezegd en waarvoor de kapitaalslasten reeds op functio nele posten van de primitieve be groting zijn geraamd of waarvoor tot dekking uit de reserve voor openbare werken is besloten. 3t Hoewel wij er naar noemde werken in de geven jaren in uitvo mag niet worden verw gestelde doel geheel verwezenlijkt. In di zouden wij aan de op reëele waarde niet w gen. treven de ge- daarbij aange- ering te nemen, acht, dat het zal worden t stadium somming echter illen ontzeg- Hieromtrent kan nog geen mening worden gegeven, omdat de altorn: tieve plannen hiervoor van de Nederlandse Spoorwegen nog niet zijn ontvangen. De ophoging van de spoorbaan begint eerst ten oosten van de overweg Schrans. De mogelijkheid van een zuidelijke toegankelijkheid van het station heeft de aandacht. S i 126. Zullen er in de omgeving van het Oostergoplein bepaalde gebouwen moeten worden afgebro ken in verband met de aanleg va.11 de Oostergoweg c.a.? 127. Is het juist dat de mogelijkheid bestaat, in verband met het ont sluiten van het woongebied de Wie lenpölle, ten behoeve van de voetgangers een ongelijkvloerse kruising met de Aldldnsdyk te maken? Wij moeten hiermee inderdaad ernstig rekening houden. Zoals wij in de raadsvergadering van 8 januari 1969 hebben toege zegd, zal naar dc-ze mogelijkheid een onderzoek worden ingesteld. 128. Het College heeft toegezegd, dat er in de Raad zou kunnen worden gediscussieerd over de plannen voor het wcgenstelsel rond Leeu warden. In verband met de plannen voor de wegen ten zuiden van het Van Harinxmakanaal werd er op aangedrongen binnenkort de Raad in te schakelen bij de voorbe reiding van die plannen. Binnenkort verschijnt een nadere nota hieromtrent. Zodra dit het geval is en wij daaromtrent een standpunt hebben ingenomen, zullen wij deze nota aan U voorleggen.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1969 | | pagina 173