No. 6946 a.
DE RAAD DER GEMEENTE LEEUWARDEN;
Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders van 7 ®ei 1969
(bijlage no. 1665
BESLUIT
I. aan te kopen van H.H.P. ICoopmans, wonende te Colnscliate (provincie
Overijssel), een noord-oostelijlc gedeelte, ter grootte van pin.
0.07.05.ha., van het perceel, kadastraal bekend gemeente Huizum,
sectie F. nummer 169, in totaal groot 0.68.69 ha., gelegen ten zuiden
van de Goutumerdyk te Goutum, welk perceelsgedeelte op de bij dit
besluit behorende tekening roodgekleurd is aangegeven, voor een
prijs van 7*600,- en voorts onder de volgende bedingen:
1de grond wordt overgedragen met alles wat daarop of daarin aan
wezig is en met alle daarop rustende erfdienstbaarheden en lasten
en daaraan verbonden rechten, vrij van hypotheek, doch in het ge
not van pacht;
2. zodra aan het gekochte perceelsgedeelte door de gemeente de be
stemming wordt gegeven, als waarvoor deze aankoop geschiedt, zal
door en op kosten van de gemeente op de grens tussen het gekochte
en het aan de verkoper verblijvende gedeelte van perceel nummer
169 een afrastering worden geplaatst, hoog 1,20 m en bestaande
uit betonpalen, geplaatst op onderlinge afstand van 2 m, waar
langs op 2 schroten, metende 0,024 x 0,15 m, harmonicagaas van
1 m hoog wordt aangebracht; het onderhoud van de te plaatsen af
rastering is ten laste van de verkoper;
3. de levering geschiedt op de dag van het verlijden van de akte van
overdracht
4. van de levering af komen alle zakelijke lasten en belastingen,
welke van het over te dragen perceelsgedeelte worden geheven,
voor rekening van de gemeente Leeuwarden;
5. de verkoper is tot geen andere vrijwaring gehouden dan tot die
wegens uitwinning;
6. partijen doen afstand van het recht tot het vragen van ontbinding,
ools bedoeld in de artikelen 1302 en 1303 van het Burgerlijk Wet
boek;
7» de kosten van overdracht komen voor rekening van de gemeente
Leeuwarden.
II. heb onder I. bedoelde perceelsgedeelte onder te brengen in het Grond
bedrijf.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris.