- 2 -
9. koper is verplicht hij gehele of gedeeltelijke vervreemding van
het gekochte de bedingen 8. 9 en 10 tegenover zijn onmiddellijke
opvolger(s) in de eigendom ten behoeve van de gemeente Leeuwarden
te bedingen en deze opvolger(s) in de eigendom te verplichten
bij opvolgende vervreemding dezelfde bedingen op te nomen;
10. bij niet-naleving van één der verplichtingen, bedoeld in d< be
dingen 8 en 9 verbeurt de nalatige c.q. overtreder aan de gemeente
Leem/arden voor iedere overtreding een boete van 10.000,--;
Deze boete is verschuldigd door het enkele feit der niet-
naleving, zonder dat enige uitdrukkelijke ingebrekestelling
behoeft plaats te vinden.
No.
naam van de
adres van de
kad.omschr.
opp.v/h
te ver
p1.bekendh.
prijs
J. - -
prijs
canon
koper.
koper.
v/h
perceel.
kopen
v/h
.per
y.d.
overbl.
perceel.
grootte.
perceel
m2.
te verk.
gedeelte
grond.
1.
K.de Jong
Dronrijper—
Lwd. D.
107 ea
90 ca
Dronrijper-
str. 12
8784
str. 12
f.16,—
f.1440,-
f.16,32
2.
B.L.'iiulder
Bolwerk ZZ
s-Lwd0.
191 ca
125 ca
Schalsumer-
80 te
3017
str. 21
f.18,
f.2250,
f.71,28
Sloten
Lwd. D.
170 ca
123 ca
Schalsumer-
3018
str. 15
f.18,--
f.2214,
f.50,76
3.
BLP. Hinkel
Bachstr. 33
Lwd. D.
174 ca
107 ca
bachstr.
3387
33
f.25,-
f.2782,
f.104,52
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Beschikbaarstellen van een krediet voor het opstellen van een verkeers- en
vervoersplan.
Bijlage no. 378 Leeuwarden, 12 november 19^9-
Aan de Gemeenteraad.
In het kader van de voorbereiding van het structuurplan van onze ge
meente verstrekte U ons op 6 april 1966 en 24 juni 1968 kredieten van respec
tievelijk f 20.000,- en 60,000,voor het doen instellen van een verkeers-
onderzoek door het Ingenieursbureau voor Verkeerskunde te Den Haag.
Als eerste resultaat van dat onderzoek legden wij U bij ons voorstel
van 13 juni 1968 (bijlage no. 265) het rapport "Iloofdwegenwet" voor, welk
rapport als eerste fase van het verkeersstructuurplan dient te worden be
schouwd.
In Uw vergadering van 24 juni 1968 aanvaardde U in grote lijnen het
rapport als basis voor het opstellen van een definitief verkeersstructuurplan.
U machtigdeons tot verdere uitwerking daarvan over te gaan. Dit verkeers
structuurplan zal één van de bases zijn van het structuurplan, dat overeen
komstig de bepalingen van de wet op de Ruimtelijke Ordening wordt voorbereid.
Haast het bovenbedoelde verkeersstructuurplan zal nog een exact ver
keers- en vervoersplan moeten worden ontworpen. In ons bovengenoemd voorstel
hebben wij U reeds medegedeeld, dat voor het realiseren van de te treffen
verkeersvoorzieningen een beroep zal moeten worden gedaan op financiële steun
van hot Rijk en dat wij reeds aan de Minister van Verkeer en Waterstaat had
den verzocht, op grond van zijn Beschikking bijdragen voor voorzieningen ten
behoeve van het wegverkeer en het openbare vervoer in en om de steden, een
bijdrage toe te kennen in de kosten, welke aan het opstellen van een verkeers-
en vervoersplan zijn verbonden.
Genoemde beschikking kent tweeërlei soorten van bijdragen. Ingevolge
artikel 1 kunnen aan gemeenten bijdragon worden verstrekt in de uiteindelijk
te haren laste blijvende kosten van aan te leggen openbare werken, die nood
zakelijk zijn ter verzekering van een behoorlijke afwikkeling van het weg
verkeer en/of het openbare vervoer en die niet op enigerlei wijze ten laste
van do bebouwing kunnen worden gebracht. De bijdrage voor de verworving van
de grond en daarop eventueel aanwezige opstallen bedraagt QOfó van de netto-
kosten en die voor de aanleg van do werken in het algemeen 50^ van de feite
lijke kosten. In artikel 4 is voorts bepaald, dat de te subsidiëren werken
in het algemeen moeten passen in een op deskundig onderzoek berustend ver
keers- en vervoersplan, dat is opgemaakt in het kader van een gemeenschappe
lijk of intergemeenschappelijk structuurplan, terwijl een dergelijk verkeers-
en vervoersplan tevens een verkeerscirculatieplan moet bevatten. Voor het
opstellen van een dergelijk verkeers- en vervoersplan kan een bijdrage worden
verstrekt van 50^ met een maximum van f 0,50 per inwoner (art. 8).
Het Ingenieursbureau voor Verkeerskunde heeft, met inachtneming van de
richtlijnen, welke vanwege het Ministerie van Verkeer en Waterstaat terzake
zijn gegeven en in nauw overleg met Rijkswaterstaat, provinciale diensten
en de Dienst der Openbare V/erken een rapport opgesteld, waarin een beschrijving
is gegeven van het te houden onderzoek en de verdere werkzaamheden, welke voor
het opstellen van het plan noodzakelijk zijn.
Dit rapport "Werkzaamheden verkeers- en vervoersplan" ligt voor U te r inzage.
In hoofdstuk 6 van dit rapport is uiteengezet, op welke wijze het onderzoek
zal plaats vinden. Voor het maken van een integraal plan is het gewenst het
huidige verkeersgebeuren zo uitvoerig en zo nauwgezet mogelijk te analyseren
en te trachten de lijn van het huidige verkeer te vinden. Uit deze analyses
zullen prognoses worden opgesteld voor het verkeer, zowel in omvang als in
gedrag, in de volgende 15 tot 20 jaar.