- 2 - 9. koper is verplicht hij gehele of gedeeltelijke vervreemding van het gekochte de bedingen 8. 9 en 10 tegenover zijn onmiddellijke opvolger(s) in de eigendom ten behoeve van de gemeente Leeuwarden te bedingen en deze opvolger(s) in de eigendom te verplichten bij opvolgende vervreemding dezelfde bedingen op te nomen; 10. bij niet-naleving van één der verplichtingen, bedoeld in d< be dingen 8 en 9 verbeurt de nalatige c.q. overtreder aan de gemeente Leem/arden voor iedere overtreding een boete van 10.000,--; Deze boete is verschuldigd door het enkele feit der niet- naleving, zonder dat enige uitdrukkelijke ingebrekestelling behoeft plaats te vinden. No. naam van de adres van de kad.omschr. opp.v/h te ver p1.bekendh. prijs J. - - prijs canon koper. koper. v/h perceel. kopen v/h .per y.d. overbl. perceel. grootte. perceel m2. te verk. gedeelte grond. 1. K.de Jong Dronrijper— Lwd. D. 107 ea 90 ca Dronrijper- str. 12 8784 str. 12 f.16,— f.1440,- f.16,32 2. B.L.'iiulder Bolwerk ZZ s-Lwd0. 191 ca 125 ca Schalsumer- 80 te 3017 str. 21 f.18, f.2250, f.71,28 Sloten Lwd. D. 170 ca 123 ca Schalsumer- 3018 str. 15 f.18,-- f.2214, f.50,76 3. BLP. Hinkel Bachstr. 33 Lwd. D. 174 ca 107 ca bachstr. 3387 33 f.25,- f.2782, f.104,52 Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van Voorzitter. Beschikbaarstellen van een krediet voor het opstellen van een verkeers- en vervoersplan. Bijlage no. 378 Leeuwarden, 12 november 19^9- Aan de Gemeenteraad. In het kader van de voorbereiding van het structuurplan van onze ge meente verstrekte U ons op 6 april 1966 en 24 juni 1968 kredieten van respec tievelijk f 20.000,- en 60,000,voor het doen instellen van een verkeers- onderzoek door het Ingenieursbureau voor Verkeerskunde te Den Haag. Als eerste resultaat van dat onderzoek legden wij U bij ons voorstel van 13 juni 1968 (bijlage no. 265) het rapport "Iloofdwegenwet" voor, welk rapport als eerste fase van het verkeersstructuurplan dient te worden be schouwd. In Uw vergadering van 24 juni 1968 aanvaardde U in grote lijnen het rapport als basis voor het opstellen van een definitief verkeersstructuurplan. U machtigdeons tot verdere uitwerking daarvan over te gaan. Dit verkeers structuurplan zal één van de bases zijn van het structuurplan, dat overeen komstig de bepalingen van de wet op de Ruimtelijke Ordening wordt voorbereid. Haast het bovenbedoelde verkeersstructuurplan zal nog een exact ver keers- en vervoersplan moeten worden ontworpen. In ons bovengenoemd voorstel hebben wij U reeds medegedeeld, dat voor het realiseren van de te treffen verkeersvoorzieningen een beroep zal moeten worden gedaan op financiële steun van hot Rijk en dat wij reeds aan de Minister van Verkeer en Waterstaat had den verzocht, op grond van zijn Beschikking bijdragen voor voorzieningen ten behoeve van het wegverkeer en het openbare vervoer in en om de steden, een bijdrage toe te kennen in de kosten, welke aan het opstellen van een verkeers- en vervoersplan zijn verbonden. Genoemde beschikking kent tweeërlei soorten van bijdragen. Ingevolge artikel 1 kunnen aan gemeenten bijdragon worden verstrekt in de uiteindelijk te haren laste blijvende kosten van aan te leggen openbare werken, die nood zakelijk zijn ter verzekering van een behoorlijke afwikkeling van het weg verkeer en/of het openbare vervoer en die niet op enigerlei wijze ten laste van do bebouwing kunnen worden gebracht. De bijdrage voor de verworving van de grond en daarop eventueel aanwezige opstallen bedraagt QOfó van de netto- kosten en die voor de aanleg van do werken in het algemeen 50^ van de feite lijke kosten. In artikel 4 is voorts bepaald, dat de te subsidiëren werken in het algemeen moeten passen in een op deskundig onderzoek berustend ver keers- en vervoersplan, dat is opgemaakt in het kader van een gemeenschappe lijk of intergemeenschappelijk structuurplan, terwijl een dergelijk verkeers- en vervoersplan tevens een verkeerscirculatieplan moet bevatten. Voor het opstellen van een dergelijk verkeers- en vervoersplan kan een bijdrage worden verstrekt van 50^ met een maximum van f 0,50 per inwoner (art. 8). Het Ingenieursbureau voor Verkeerskunde heeft, met inachtneming van de richtlijnen, welke vanwege het Ministerie van Verkeer en Waterstaat terzake zijn gegeven en in nauw overleg met Rijkswaterstaat, provinciale diensten en de Dienst der Openbare V/erken een rapport opgesteld, waarin een beschrijving is gegeven van het te houden onderzoek en de verdere werkzaamheden, welke voor het opstellen van het plan noodzakelijk zijn. Dit rapport "Werkzaamheden verkeers- en vervoersplan" ligt voor U te r inzage. In hoofdstuk 6 van dit rapport is uiteengezet, op welke wijze het onderzoek zal plaats vinden. Voor het maken van een integraal plan is het gewenst het huidige verkeersgebeuren zo uitvoerig en zo nauwgezet mogelijk te analyseren en te trachten de lijn van het huidige verkeer te vinden. Uit deze analyses zullen prognoses worden opgesteld voor het verkeer, zowel in omvang als in gedrag, in de volgende 15 tot 20 jaar.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1969 | | pagina 198