- 11 -
GRONDBEDRIJF.
AFDELING II.
Hoe verloopt het aankoopbeleid
van woningen en terreinen ten
behoeve van de doorbraak Bornia-
straat/Tijnjedijk?
Door een geringe verschuiving van
het oorspronkelijke tracé van de
doorbraak van de Bomiastraat
naar de Tijnjedijk is het aantal
eigenaren van wie thans nog grond
moet worden gekocht voor het ver
wezenlijken van dit plan, terug
gebracht tot vier. De onderhande
lingen met deze eigenaren ver
lopen moeizaam.
In twee gevallen is dit mede een
gevolg van het feit, dat op de
betreffende percelen een bedrijf
(melkboer/kruidenier en slager)
wordt uitgeoefend, zodat met ver
plaatsingskosten rekening dient
te worden gehouden. Het onder
handelen met de eigenaren van
deze percelen en van de beide an
dere percelen wordt echter voort
gezet in de hoop, dat binnen af
zienbare tijd volledige overeen
stemming zal worden bereikt.
2. Hoe staat het met de verwerving
van de grond, nodig voor het
parkeerterrein van Triotel en
het G.G.D-gebouw? Waar denkt
men het noodparkeerterrein te
realiseren?
Waarom zo laat terwijl hierom
trent een jaar geleden al vra
gen over gesteld zijn?
Aangezien de onderhandelingen
over de aankoop van grond, gelegen
tussen de Badweg en het terrein
van het Triotel stagneren (de
eigenaren willen niet tegen een
aanvaardbare prijs verkopen) en
een onteigening van deze grond
niet mogelijk is omdat een gel
dend bestemmingsplan ontbreekt,
kan het geprojecteerde parkeer
terrein voor de bezoekers van
Triotel voorshands niet worden
aangelegd. Daarom heeft de d.o.w.
een plan gemaakt voor het aan
leggen van een noodparkeergele-
genheid langs de oostzijde van
het reeds aangelegde gedeelte van
de westelijke ventweg van de
Oostergoweg. Hierbij zal gebruik
worden gemaakt van een verharding
door middel van stelconplaten. Op
deze wijze wordt een tijdelijke
parkeergelegenheid geschappen
voor plm. 80 personenauto's. De
d.o.w. is in november 1970 ge
machtigd dit plan uit te voeren.
Wij gaan na of het G.G.D.-gebouw
op een andere plaats in de omge
ving kan worden gebouwd.