k
I'ojS
- 28 -
moeilijker verbinding tussen de
buitenwijken en het binnen de
rondweg gelegen stadsgebied,
hoge kosten?
6 'C. Zijn over deze plannen behalve
verkeersdeskundigen ook andere
deskundigen geraadpleegd, zoals
b.v. sociologen, psychologen,
pedagogen?
7. „Is er al een termijn te stellen
wanneer men denkt te beginnen met
de reconstructie van Hoeksterend/
IToorderweg?
8. Kan het College verklaren waarom
in de Parkstraten een afbraak-be-
leid wordt gevoerd ten behoeve van
de aanleg van een weg, waarvan
a.het tracee nog niet is goedge
keurd door de raad;
c.de plannen van Rijkswaterstaat
nog niet definitief zijn?
Door de vestiging van een Korti-
markt en de aanwezigheid van witte
benzine pompen is de verkeersdruk
te op het Cambuursterpad tussen
Bleeklaan en Oostersingel belang
rijk toegenomen. Kan deze straat nu
op korte termijn van een behoorlijk
trottoir worden voorzien.
10.Wanneer zal een tweede in- en uit
rit van de Energiebedrijven aan het
Cambuursterpad gerealiseerd worden?
Wij verwachten dat in 1972 doch uiter
lijk in 1973 kan worden begonnen met de
reconstructie van het Hoeksterend/Woor-
derweg.
Het tracé van de Oostergoweg is vast
gelegd in het door de raad op 17 decem
ber 1962 vastgestelde bestemmingsplan
't Aldlan. Het aankoopbeleid en het af
braakbeleid met betrekking tot het ge
bied, gelegen tussen de 1e en 2e Park
straat is op dit plan gebaseerd. Het
bestemmingsplan !t Aldlan is weliswaar
ingetrokken bij raadsbesluit van 8 no
vember 1971 s maar in het in voorberei
ding zijnde bestemmingsplan voor het be
treffende gebied is het tracé van de
Oostergoweg op dezelfde plaats gepro
jecteerd»
De Oostergoweg dient t.z.t. een aan
sluiting te verkrijgen op de toekomstige,
door het Rijk aan te leggen nieuwe zuide
lijke invalswegen (met brug over het "Van
Harinxmakanaal)
Volgens het plan, dat door de raad op
26 mei 1965 is aanvaard als basis voer
de toekomstige ontwikkeling van de
binnenstad, zal tussen de Bleeklaan en
de oostelijke tangent van het binnen-
stadswegenvierkant een verbinding worden
gemaakt. Hierdoor zal het gedeelte van
het Cambuursterpad tussen de Bleeklaan
en de Oostersingel komen te vervallen.
In verband hiermede bestaan geen plan
nen om langs dit straatgedeelte trot
toirs aan te leggen en de bestaande
klinkerverharding te vernieuwen. De aan
de Oostersingel gevestigde bedrijven zijn
overigens gemakkelijk bereikbaar vanaf
de Tjerk Hiddesstr.:.at.
De bestaande in- en uitrit van de Ener
giebedrijven aan de Bleeklaan levert mo
menteel voor de gebruikers nog geen pro
blemen op. Het is echter te verwachten,
dat bij het inwerkingstellen van een ver
keerslichteninstallatie op de hoek Bleek-
laan/Groningerstraatweg do problemen
zullen ontstaan.