Ho. 15577.
DE RAAD DER GEMEE1TTE LEEUWARDER;
Gelezen het op 4 september 1972 ingekomen verzoek van het bestuur
van de Vereniging tot Stichting en Instandhouding van scholen met de
Bijbel te Huizum (Fr.) om medewerking voor het aanschaffen van leerboeken
voor het onderwijs in de friese taal ten behoeve van de volgende onder
zijn bestuur staande scholen voor gewoon lager onderwijs;
a. Johan Willem Frisoschool, Carel Fabritiusstraat 21;
b. Jan van RassauschoolBorniastraat 125;
c. Ernst CasimirschoolJulianalaan 2;
d. Prins Willem van OranjeschoolJulianalaan 40;
e. Prins Willem-AlexanderschoolAntillenweg 130;
overwegende, dat het verzoek voldoet aan de in artikel 72 van C1Q
Lager-onderwijswet 1920 gestelde eisen;
dat door inwilliging van het verzoek de eisen, aan het geven van lagi
onderwijs te stellen, niet zullen worden overschreden;
gelet op het advies van Burgemeester en Wethouders
van 30 november 1972 (bijlage no. 385);
BESLUIT
de gevraagde medewerking te verlenen.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering
van
Voorzitter.
Secretaris
plantsoenaanleg ten noorden van de Boerhaavestraat
Bijlage no. 384- Leeuwarden, 30 november 1972.
Aan de gemeenteraad.
Op 29 november 1971 besloot tot het afbreken van de opstallen van het
voormalige infectiepaviljoen en van de daarbij behorende voormalige portiers
woning aan de Boerhaavestraat, alhier. In het desbetreffende voorstel
hebben wij reeds vermeld, dat het in onze bedoeling ligt het vrijkomende
terrein aan te passen aan het omliggende gebied. Een daartoe strekkend
plan ligt thans bij de stukken voor ter inzage. Kortheidshalve mogen wij
IJ naar deze tekening verwijzen.
Uit de eveneens ter inzage gelegde begroting blijkt, dat de kosten
van dit werk worden geraamd op 52.700,
Dit bedrag kan uit de reserve openbare werken worden gedekt.
Onder mededeling, dat de Commissie voor Openbare Werken zich met het
plan kan verenigen, geven wij in overweging te besluiten overeenkomstig
het hierbij gevoegde ontwerp.
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
J.S. Brandsma
de Jong
Burgemeester
Secretaris.