-23- 94» Bent u bereid een totaalplan betreffende fietspaden, wandelpaden en vaarroutes in en buiten de stad uit te wer ken en aan de raad voor te leggen. Kan in dit verband de water verbinding van Wirdum met Grouw bekeken worden? 94< Daarbij hanteren wij het gemeentelijke beleidsplan zoveel mogelijk als uit gangspunt. De volgorde van uitvoering der werken is hoofdzakelijk afhankelijk van de sector waarin de werkloosheid het grootst is, van het voor besteding in Friesland beschikbare bedrag en van het kostenbedrag van de werken. Vaak zijn de te besteden bedragen verdeeld over een of meer Ministeriesdie ieder afzonderlijk hun prioriteiten bepalen. Gelet op de meestal korte termijn waarin wij onze prioriteiten kenbaar moeten maken, is het ons niet mogelijk de raad in de besluitvorming te be trekken. Wel zijn wij bereid de raad achteraf te informeren omtrent de door ons aan het R.C.O.W. gedane opgaven. Een fietspadenplan en een plan voor het baggeren van waterwegen in en om Leeuwarden verkeren in een verge vorderd stadium van voorbereiding. Ten aanzien van een eventuele verbetering van de vaarverbinding tussen Wirdum en Grouw hebben wij nog geen initia tieven ontwikkeld. Er zijn in het gebied rondom Leeuwar den ruilverkavelingen in voorbereiding. Dan zullen ook de waterwegen en de voet- c.q. rijwielpaden ter discussie komen. Zie ook ons antwoord op vre.ag 111 95» Is het college bekend met de door het Ministerie van Water staat volledig gesubsidieerde modelroutes voor veilig fietsen in de gemeenten Til burg en Den Haag? Zal door het college een be roep worden gedaan op het gecreëerde fietsroutefonds (25 miljoen) om een uitkering te krijgen ten behoeve van de aanleg van fietsroutes in het kader van de verkeersplannen van de gemeente Leeuwarden? 95» Hiermede zijn wij bekend. Zodra het fietspadenplan gereed is zal omtrent de subsidiëring van het plan contact worden opgenomen met de betreffende instanties

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1975 | | pagina 300