- 28
4° Overige.
111. Was er bij de vorige begro
tingsvergaderingen niet de
toezegging gedaan dat de
grachten uitgediept zouden
worden i.v.m. de rondvaart?
Nu dit achterwege is geble-
ven, kan nu een juistere toe
zegging worden verwacht?
112. In welke mate blijft de uit
gifte van graven achter bij
de oorspronkelijke raming op
grond waarvan de Woorderbe
graafplaats moest worden uitr
gebreid.?
V/at zijn de oorzaken?
C. Verkeer en Vervoer.
113» Bent u bereid de verkeers-
commissie uit te breiden met
twee raadsleden?
1 '4. Met de werking van de vaak
peperdure verkeerslichtenin
stallaties hier ter stede
blijft het jammeren. Lange
wachttijden, speciaal voor
langzaam verkeer, voor een
vaak leeg kruispunt.
111. Dit is inderdaad het geval. Inmid
dels is een plan voor het bagge
ren van stadsgrachten en van een
aantal andere watergangen in be
handeling.
In de ontwerp-begroting voor 1976
en in het ontwerp-beleidsplan is
voor deze baggerweken in onvol
doende mate specifieke ruimte (de
reserve voor het baggeren van
grachten) aanwezig.
Wij beraden ons er over hoe door
middel van wijziging van de be
grotingen voor 1975 en 1976 voor
baggerwerken meer financiële ruim
te kan worden aangewezen.
Eventueel zal hieraan bij de sa
menstelling van het volgende be
leidsplan ook nog aandacht moeten
worden geschonken.
112. De mate van uitbreiding van de
Woorderbegraafplaats (in 1971) is
gebaseerd op een aantal uitgif
ten van graven van rond 200 per
jaar.
In werkelijkheid bedroeg het aan
tal uitgiften
in 1971215
in 1972; 185
in 1975s 168
in 1974 s 95
in 1975s 49 (t/m augustus).
De oorzaak van de sterke daling
moet gezocht worden in het toe
nemend aantal crematies.
115» Wij hebben er geen bezwaar tegen
twee raadsleden, die deskundig
kunnen worden geacht op het ge
bied van het verkeer, in de Com
missie op te nemen.
114. Gezien de grote aantrekkingskracht
van de binnenstad worden de en
tree-kruispunten gedurende een
aantal uren van de dag te zwaar
door allerlei verkeer belast.