waaaÊËSE*' ur - 30 116. Wat denkt u te gaan doen n.a.v. de opmerkingen die zijn gemaakt in het vergelij kend onderzoek van de Consu mentenbond over het functio neren van de stadsautobus dienst? 117- Heeft het enige zin om in de avonduren en op zondagen - elke twintig minuten - vier vrijwel lege stadsautobussen achter elkaar door de binnen stad te laten razen of zou een andere regeling doelma tiger zijn? 118. Op blz. 44 van het Structuur plan binnenstad, dat in au gustus 1974 is vastgesteld door de gemeenteraad, staan vier aangenomen moties ge boekstaafd, waarvan MOTIE 5 inhoudt "De Haad der gemeente Leeuwarden, in vergadering bijeen op 15 oktober 1973 van mening zijnde, dat het door gaand autoverkeer uit de binnenstad moet worden geweerd, besluit; dat op korte ter mijn een begin moet worden gemaakt met het in fasen af sluiten van de doorgaande ver bindingen door de binnenstad. Het dan om te leiden verkeer dient te gaan via een stads- verdeelweg, gesitueerd langs de bestaande stratenpatronen en -profielen. Vastgesteld kan in ieder geval worden dat van de genoemde korte termijn dat er (door college en LSO) een begin moest worden gemaakt met het in fasen afsluiten van de doorgaande autoverbindingen in de binnenstad, niets is terechtgekomen. 116. In het desbetreffende onderzoek sloeg Leeuwarden over het algemeen zeker geen slecht figuur. Slechts t.a.v. de schuilgelegenheden (abri's) luidde het oordeel min der gunstig. Wij hopen, dat in dit opzicht binnen het raam der beperkte financiële mogelijkheden enige verbetering kan worden ge bracht, met name op plaatsen waar een groot passagiersaanbod is van oudere c.q» gehandicapte personen. 117» Wij zijn hierover in overleg met de Eram. 118. De eerste vraag kan o.i. ontken nend worden beantwoord. Eventuele discrepanties zuilen tot oplossing gebracht moeten worden bij het nemen van deelbe- slissingen.

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1975 | | pagina 307