waaaÊËSE*' ur
- 30
116. Wat denkt u te gaan doen
n.a.v. de opmerkingen die
zijn gemaakt in het vergelij
kend onderzoek van de Consu
mentenbond over het functio
neren van de stadsautobus
dienst?
117- Heeft het enige zin om in de
avonduren en op zondagen -
elke twintig minuten - vier
vrijwel lege stadsautobussen
achter elkaar door de binnen
stad te laten razen of zou
een andere regeling doelma
tiger zijn?
118. Op blz. 44 van het Structuur
plan binnenstad, dat in au
gustus 1974 is vastgesteld
door de gemeenteraad, staan
vier aangenomen moties ge
boekstaafd, waarvan MOTIE 5
inhoudt
"De Haad der gemeente
Leeuwarden, in vergadering
bijeen op 15 oktober 1973 van
mening zijnde, dat het door
gaand autoverkeer uit de
binnenstad moet worden geweerd,
besluit; dat op korte ter
mijn een begin moet worden
gemaakt met het in fasen af
sluiten van de doorgaande ver
bindingen door de binnenstad.
Het dan om te leiden verkeer
dient te gaan via een stads-
verdeelweg, gesitueerd langs
de bestaande stratenpatronen
en -profielen.
Vastgesteld kan in ieder geval
worden dat van de genoemde
korte termijn dat er (door
college en LSO) een begin
moest worden gemaakt met het
in fasen afsluiten van de
doorgaande autoverbindingen
in de binnenstad, niets is
terechtgekomen.
116. In het desbetreffende onderzoek
sloeg Leeuwarden over het algemeen
zeker geen slecht figuur. Slechts
t.a.v. de schuilgelegenheden
(abri's) luidde het oordeel min
der gunstig. Wij hopen, dat in
dit opzicht binnen het raam der
beperkte financiële mogelijkheden
enige verbetering kan worden ge
bracht, met name op plaatsen waar
een groot passagiersaanbod is van
oudere c.q» gehandicapte personen.
117» Wij zijn hierover in overleg met
de Eram.
118. De eerste vraag kan o.i. ontken
nend worden beantwoord.
Eventuele discrepanties zuilen
tot oplossing gebracht moeten
worden bij het nemen van deelbe-
slissingen.