- 51 Als excuus hiervoor wordt dan geregeld door de betrok ken verantwoordelijken gewe zen op het bestaan van MOTIE 4 die luidt;"De Raad der ge meente Leeuwardens in vergade ring bijeen op 15 oktober 1975? besluit, dat geen afsluitingen in de binnenstad zullen worden gerealiseerd noch tot het lus- sensysteem zal worden overge gaan dan nadat alternatieve parkeervoorzieningen zullen zijn gerealiseerd enz. 11 Hu is het woord "alternatieve" in dit verband voor veel inter pretaties vatbaar, het zal strikt genomen niets afdoen van het geëiste in motie 5? immers er zullen door het in voeren van het z„g„ lussensy- steem voor auto's in de bin nenstad niet of nauwelijks parkeerplaatsen verloren gaan en dus ook om deze redenen geen "alternatieve parkeer plaatsen", zoals in motie 4 gevraagd, noodzakelijk maken Echter in de praktijk blijkt dat de onduidelijke en voor velerlei uitleg vatbare motie 4 wel degelijk als rem werkt voor de uitvoering van het duidelijke gestelde in de door de raad aanvaarde motie 5? al was het alleen maar de "kor te termijn" die reeds om zeep is geholpen» Is het college met ons (AXIES) van oordeel, dat het (vast) gestelde in motie 4 trainerend en frusterend werkt voor de realisering van een slagvaardig binnenstadsbeleid, vooral voor wat betreft de aanpak van het steeds meer escale rend autoprobleem? Is het college met ons van me ning, dat het meer dan wense lijk is aan de bestaande dis crepantie (innerlijke tegen- stri j digheid) in het beleid ten aanzien van de uitvoering van het structuurplan binnen stad, een eind te maken door de Raad voor te stellen motie 4 in te trekken?

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Bijlagen) | 1975 | | pagina 308