- 34 -
125.
127,
128.
Kunt u aangeven in welke vast
gestelde plannen van deze u-
nieke mogelijkheid gebruik
gemaakt kan worden?
Wanneer denkt het college te
konen met een voorstel de par
keerplaatsen van het Waagplein
te verwijderen?
126. In Hennaarderadeel
geklaagd
over "hoge parkeertarieven"
in Leeuwarden. Zou het niet
verstandig zijn met zulke
klachten rekening te houden
en dus de tarieven niet ver
der te verhogen?
Als men zo dolgraag fietsrou
tes wil creëren naar de bin
nenstad vanuit alle windstre
ken naar het centrum is het
dan niet zaak ook gelegenheid
te maken deze fietsen te stal
len of mogen de ondernemers
fietsrekken - gelijk Y D -
voor hun gevels plaatsen?
Is het u bekend dat het rij
wielstallen op de Virdumer-
dijk - i.v.m. de daar geves
tigde bioscoop - een enorm
probleem geeft, dat haast
schreeuwt om een oplossing?
129. Overweegt u instelling van
autovrije speelstraten?
130. Op welke termijn is het moge
lijk dat de Yegelinwijk-stra-
ten worden veranderd in wan
del- en speelstraten? Het
stratenpatroon van deze wijk
is duidelijk niet in staat
het gemotoriseerde verkeer
te verwerken zonder voortdu
rend gevaar voor aldaar spe
lende kinderen.
Kan er tenminste op korte ter
mijn worden besloten zg. ver
keersdrempels aan te leggen
ter beteugeling van dit ge-
vaan??
Wij zullen eventuele vast te stel
len plannen tot bouw van garages
ter subsidiëring bij de Minister
van Economische Zaken voordragen.
125.. Dit zal waarschijnlijk het geval
zijn bij de afsluiting van het
oostelijk gedeelte van de Nieuwe-
stad zuidzijde.
126. Het beleidsplan voorziet in ver
hoging van de bestaande parkeer
tarieven, waartoe de raad in au
gustus j.i. reeds besloot. Op
de verhoging is de Koninklijke
goedkeuring inmiddels ontvangen.
Het is niet uitgesloten dat de
Minister van Yerkeer en Water
staat bij de subsidiëring van het
openbaar vervoer de eis zal stel
len, dat de parkeertarieven ver
der worden verhoogd.
127. Het is niet toegestaan zonder
vergunning fietsrekken op de open
bare weg te plaatsen. Wij streven
ernaar de stallingsgelegenheid
voor fietsen in de binnenstad te
vergroten.
128. Dit probleem is ons bekend. Wij
zijn met de betreffende winke
liersvereniging in contactgetre
den.
129/130. Bij de voorbereiding van
stadsvernieuwingsplannen wordt
aan deze problematiek aandacht
besteed.
Ook eventuele voorstellen van de
Raad voor Jeugdaangelegenheden,
van welke Raad ons bekend is dat
zij zich met deze problematiek
bezig houdt, zullen de.arbij in
ogenschouw worden genomen.
Overigens merken wij op dat ver
keersdrempels weliswaar afremmend
werken voor het autoverkeer, doch
gevaarlijk zijn voor andere ver
keersdeelnemers