Deze lastenverlagingen hebben betrekking op de volgende projecten:
Troelstraweg: alle jaren 15»000
weg Bolsward-Leeuwardens alle jaren 26.000
wegenvierkant rond binnenstad: alle jaren 26.000
reconstructie Vrijheidsplein alle jaren 89.000
Toevoegen op blz. 80volgnr. 511? subsidie rijk in exploitatie
tekort Stadsautobusdienst: verlaging rijksbijdrage in het exploitati
tekort van de Stadsautobusdienst voor het jaar 1975»
Opnemen in kolom negatief: 1975 1976 1977 19.7.8.
277 -
In de begroting 1975 is gerekend met een rijksbijdrage van 75/-1 var-
de gemeentelijke bijdrage in het exploitatietekort van de Stadsautc--
buadienst verminderd met een ten laste van de gemeente blijvend be
drag van 1,50 per inwoner.
De raming bedroeg 1.500.000,
De minister van Verkeer en Waterstaat is voornemens de hoogte van d.o
rijksbijdrage 1975 vast te stellen op een uitkering van 100^j van do
exedentbedragen terzake van de verstrekte subsidies over het jaar
1974»
Het exploitatietekort van de Stadsautobusdienst over het jaar 1974?
welke de gemeente 100^ subsidieert, is onlangs bepaald op
1349»000,
De rijksbijdrage over 1975 kan derhalve nader geraamd worden op
1 .225.000,
Par. 4 - Beleidssector Onderwijss
wijziging:
Toevoegen op blz. 101, volgnr. 404? belastingen en huren m.a.v.o.-
scholen: verhoging huur sportvelden m.i.v. 1975»
Opnemen in kolom negatief: 1975 1976 1977 1978
8 8 3 8
Toevoegen op blz. 101, volgnr. 410, belastingen en huren Scholen
gemeenschap atheneum-h.a.v.o.verhogen huur sportvelden m.i.v. 1975
Opnemen in kolom negatief: 1975 1976 1977 1970
5 5 3 5
Toevoegen op blz. 102, volgnr. 412, belastingen en huur gymnasium:
verhoging gebruik sportvelden.
Opnemen in kolom negatief1975 1976 1977 1970
Toevoegen op blz. 105, volgnr. 442, doorwerking verhoging huur sport
velden bij het bijzonder voortgezet onderwijs.
Opnemen in kolom negatief1975 1976 1977 1976
10 10 10 10
Toevoegen op blz. 104, volgnr. 478, zwemonderricht leerlingen lagere
scholen: verhoging kosten busvervoer leerlingen.
Opnemen in kolom negatief1975 1976 1977 1976
10 10 10 10
2 2 2 2